TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• trenger tips ang.Landcruiser-06mod

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #337813  av Ã¸.f

Hei :)
Vi vurderer å kjøpe en landcruiser-06 mod,og da lurer jeg på følgende:
Er det noe man bør være obs på? typiske feil? har hørt noe om calippere framme..
Det aktuelle eksemplaret skal på service,den er gått 99.000km, er det reg.reim service osv som da står for tur? dyrt? Har ikke sjekket om det er reg.reim eller kjede på landcruisern :?:
Noen som vet forbruket på disse? by/landevei og kombinert?
Å kjøre med helårsdekk er vel greit på disse?
takker for alle svar :D
 #337859  av Toyota-rav4-2002

Når disse toyotaene har gått ca. 100 000 km pleier reg reim å stå for tur ja.
Vi har en rav4 2l. motor, den er veldig dyr i drift, det skyldes fire-hjuls trekken, men 4-hjuls trekken på disse toyotaene (land cruiser, rav4, urban cruiser og noen andre ) er et spesielt system enn på alle andre suv-er og fungerer fantastisk bra.
Men forbruket er veldig stort, og land cruiser har jo litt større motor enn rav4-en.
Land cruiser er et veldig godt valg viss du skal kjøre langt og på vinterføre eller med tilhenger og dra mye, men om du er en som skal bruke den til småkjøring bare så er den veldig dyr (i drift).

Noe feil har ikke jeg hørt om da.

Lykke til med valget.! :D
 #337921  av gfc

www.nlck.no er en meget fin plass å begynne ang Land Cruisere ;)
 #338113  av Ã¸.f

Blir kjerringa som skal ha den,men jeg får nok låne den en gang iblandt :D
Bilder kommer så snart jeg får shinet den,og får den opp på det nivået jeg vil at den skal være på :)
 #341163  av TR-Toyota

Først og fremst et svar til innlegg 2 ang 4hjuls trekksystem:

forrige generasjon RAV4 og også LC har et permanent 4hjulstrekk system der det er drift på alle 4 hele tiden.

nåverende gen Rav4 og Urban cruiser for den saks skyld har ikke dette, disse har elektronisk 4 hjulstrekk system - som kobler inn lenge før du merker noe til det.

du kan også "låse" til drift på alle 4 - men kun opp til ca 40km/t . siden det ved normal kjøring i samme hastighet har drift på 2 hjul er disse gunstigere med tanke på drivstoff forbruk enn gamel rav4, og derfor heller ikke sammenlignbart.

over til reg.reim og trådstarter: LC har i utgangpunkt ikke regreim i ordets rette betydning, det er tannhjul som styrer register; MEN: det er en liten regreim som går fra Kam til dieselpumpe for driver pumpen - tar ca 30min å bytte max, og ikke noe særlig dyrt kostnadsmessig. hovedservice koster derimot litt, men det er pga mye som utføres på hovedservice på disse bilene.

Ellers viktig og få sjekket oljesil ved oljeskift - og evt høre om det er byttet til modifiserte pakninger til injectorer.