bjornalf skrev:om du kan gå til en forhandler vet jeg ikke men bør jo gå... diffen må shimses osv for å bli bra. MVP selger et kitt med alle lager og deler som bør byttes ved trd diff installasjon. hvis du skulle kjøpt dette kittet på toyota koster det ca 3-4000kr på mvp koster det 160 dollar tror jeg...
JePe skrev:Jeg vurderer å gjøre dette selv alikevel selv med dårlig plass å greier, men det må gå på et vis..En diff må shimses...dvs kron og pinjonghjul må justeres etter etthvert diffbytte og lagerbytte (ingen diff/lagere er 100% lik hverandre). Shims er små skiver som monteres mellom lager og lagerhus ut på feks hver side. Dette krever da div shims så du kan justere den med tykkelsen på skivene (og slarken).![]()
Noen som vet om en "how to" på montering av disse, er det noe spesielt jeg må huske på? Eller er det bare ut med gammel og inn med ny..?
Radial skrev:JePe skrev:Jeg vurderer å gjøre dette selv alikevel selv med dårlig plass å greier, men det må gå på et vis..En diff må shimses...dvs kron og pinjonghjul må justeres etter etthvert diffbytte og lagerbytte (ingen diff/lagere er 100% lik hverandre). Shims er små skiver som monteres mellom lager og lagerhus ut på feks hver side. Dette krever da div shims så du kan justere den med tykkelsen på skivene (og slarken).![]()
Noen som vet om en "how to" på montering av disse, er det noe spesielt jeg må huske på? Eller er det bare ut med gammel og inn med ny..?
Vanskelig forklart, men det er faktisk ganske mye jobb. Lagerbytte på pinjong'en er ikke uvanlig å gjøre når diffen tas ut..