TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HÃ¥ndbrekk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #339380  av thomasb

Hei.

Har hatt bilen på eu-kontroll og fikk at håndbrekken va for slapp.. jeg strammet håndbrekken og når jeg kom på etterkontroll så virket denne bare på den ene siden.. noen som vet om det er noen håndbrekksko i kalliperen bak eller må jeg bytte hele om det er hent på ene siden bak? det jeg synes er merkelig er at jeg har sett under bilen og på den siden den ikke virker så er "hendelen" nesten trekt helt inn å det vises ikke på bremsene at de henger eller noe. noen som har peil om jeg må bytte hele kalliperen eller om det går ann å fikse bare den delen?
 #339414  av lasse

Jeg hadde samme problemet på min, jeg byttet calippere, mulig det går an å løse på andre måter da...
 #339451  av MR2-Dag

Jeg har problemer med håndbrekket på min MK3 og skal bytte begge vaierne, men har foreløpig restaurert begge caliperne bak med et repsett fra Toyota. Ta av caliperne og plukk dem fra hverandre, rens og smør godt med noe bra fett, sett inn nye de gummipakningene ved stempel og glidere, og caliperne blir som nye. :D

Det er litt jobb, men en god del billigere enn å bytte begge caliperne. Vil egentlig anbefale alle som ikke har gjort det før å gjøre det, kan nesten garantere at den gummien som har sittet på noen år er rimelig morken og klar for utskfting. Jeg kunne pelle av gummien rundt stempelet på mine med fingra, så den kom av i store biter.
 #339701  av thomasb

Ok.

Jeg får se.. kan jp være det er håndbreks vaieren.. men noen som vet hvor man kan kjøpe den? har sjekket hos toyota. der skal de ha 850 kr for en vaier bak til ele hjulet.. synes dette var stivt:P hehe.. ingen som vet hvor man kan kjøpe slikt?
 #339702  av funkyfung

du får kjøpt på ebay.com og www.rockauto.com