Hva slags dimensjoner har dere på dekkene deres? Jeg har ENDELIG fått på sommerfelgene nå... 17" borbet felger. Dimensjonene på dekkene er vel 215-40... Problemet er bare at nå sporer det som FAEN... viste jo at brede dekk gir litt sporing.. men dette er jo helt ekstremt.. nå er det blitt en stor plage om jeg må kjøre forbi noen som holder for lav fart f.eks.. kommer jeg over 80 km/t så virker det som om grøfta på hver side av veien kjemper en desperat kamp om å hale bilen til seg... bilen fyker fra side til side, og folk må da tro jeg fyllekjører rett som det er... må sitte dypt konsentrert for å holde bilen stødig på veien, og nermest bruke "kraften" for å forutse hvor bilen vil svinge av seg selv neste gang før den gjør det, slik at jeg skal greie å kjøre mest mulig bent... lot en kompis som er mekaniker kjøre bilen.. og han ble skikkelig forbløffet... skjønte ikke hva det kunne være, begynte å snakke om at jeg burde få den på en forstillings kontroll... men bilen ble jo sjekket for 3 måneder siden, da var alt 100%! tviler seriøst på at noe kan ha "sklidd" ut der sånn helt uten videre, og dessuten så kom problemet med en gang jeg skiftet dekk... så det må jo være der problemet ligger. Hadde på de stygge 14" toyota felgene med 165 dekk eller noe før. Da var bilen en DRØM å kjøre... dog den så ikke like pen ut som den gjør nå. Å lide for skjønnheten er en ting, men det finnes jo grenser... er det noen andre som har samme problemet her? eller har dere andre dimensjoner på dekk? hva er max? Veiene her i Norge er jo ikke akkurat kjent for å være blandt de beste med unntak av de i den 3. verden muligens..
jeg Kan tenke meg at veiene på østlandet har en litt bedre standard enn her i Ålesund iallefall... Eneste gangene bilen er god å kjøre er på helt nyasfaltert vei uten sporing... da går det fint.. en annen ting er jo om man kjører på fin nyasfaltert vei, og den plutselig tar slutt og man havner på gammel vei igjen, så plutselig bare RIVER bilen seg ut til en av sidene... er man ikke skikkelig forberedt da så kan det jo gå rent så ille...
er det noe man kan gjøre med dette generelt? bruke max lufttrykk i dekkene f.eks ?
la også med noen bilder. Siden jeg ikke har vært så flink til det tideligere
jeg Kan tenke meg at veiene på østlandet har en litt bedre standard enn her i Ålesund iallefall... Eneste gangene bilen er god å kjøre er på helt nyasfaltert vei uten sporing... da går det fint.. en annen ting er jo om man kjører på fin nyasfaltert vei, og den plutselig tar slutt og man havner på gammel vei igjen, så plutselig bare RIVER bilen seg ut til en av sidene... er man ikke skikkelig forberedt da så kan det jo gå rent så ille...
er det noe man kan gjøre med dette generelt? bruke max lufttrykk i dekkene f.eks ?
la også med noen bilder. Siden jeg ikke har vært så flink til det tideligere