TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilverksted som ogsÃ¥ kan dreie/frese metall ?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #339999  av Shaggaway

Jeg kjøpte camberplater fra Fensport (for å øke camber framme fra -1 til -2 grader). Plata skal jo festes i to bærearmer ("L"-armen og "T"-armen), men den ene plata var ikke tilpasset de "kone" festene på armene bra nok, så Toyota verkstedet fikk ikke festet alt på en skikkelig måte. De mente at det kunne kjøres med (så lenge jeg ikke grisekjører vannvittig), så de lot den stå på.

Jeg kunne jo nå å få et verksted (F.eks. Toyota) til å sette på de originale platene igjen og sende tilbake den ene plata til Fensport. Men det koster jo litt å bytte tilbake til de originale på begge sider, så tar det tid og det blir pes med å sende platen til England, og så koster det jo igjen å sette på de nye platene igjen. Kunne kanskje ha gjort dette selv; har viljen men mangler verktøy og sted.

Et alternativ er at det kanskje finns et bilverksted som kan frese/dreie hullene i camberplaten 3-4 millimeter "dypere" slik at de passer på de kone festene på bærearmene. Det kan vel ikke være så mye jobb å fikse dette ?

Så spørsmålet er om noen har tips om et bilverksted i Oslo området som kan gjøre denne jobben (Toyota-verkstedet hadde ikke utstyr til dreiing/fresing).
 #340021  av inzane2012

tror du bør forhøre deg med ett skikkelig cnc verksted...
vist du kan bytte til bake til orginale selv så kan du sende di nye platene samme med noen tegninger eller instruksjoner til ett verksted som holder på med sånt og få den til å gjøre det...
kan nevne TroTek AS i trondheim, du kan ta kontakt med dem og forhøre deg litt, for di har forskjellige dreie og frese benker
 #340061  av ErikG

Ellers kan du høre med de fleste yrkes skoler. Der har de gjerne ganske mye utstyr og ofte flinke lærere som kan hjelpe deg.