TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 2.0 GT OMBYGGING 3.gen turbo motor?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #340197  av mrcrazydrift

Hei. Jeg har en 1990 2.0 GT som jeg har satt i garasjen til full overhaling. Planen er å sette i 3-gen turbo motor med clutch gir. (rearcut) / styling etc.

Men etter som jeg har skjekket ut angående godkjenning av ombyggingen og begynner å tvile.

Er det Noen her som har fått det godkjent hos biltilsynet?

snakket med toyota importøren og dere vet nok allerede svaret.

BT krever skriftelig uttalelse fra fabrikanten, så jeg står helt fast.

Hva kan jeg gjøre?

Hvordan får jeg dette godkjent, eller går det ikke?

lest mange tråder her i forumet om temaet, men det har ikke fått meg nærmere et svar.
 #340275  av 300zx-tt

En kompis av meg har nå ihvertfall dette godkjent i vognkortet.
Men det var gjort før han kjøpte bilen,godkjent med Gen3 turbo motor og senkesett.
Endrede tall for effekt osv....

Så det er mulig,vet ikke hvordan forrige eier ordnet dette,men da lot seg gjøre.
 #340297  av mrcrazydrift

Kom ikke nærmere en konklusjon. Motor ligger klar bare venter på å bli hentet. men kan ikke hente motoren hvis dette ikke blir godkjent. Flere av dere har fått det godkjent. Hvordan??? kan dere fortelle framgangsmåte? A-Å

venter spent
 #340305  av marlboro1310

Altså det aller første du er nødt til å gjøre er å faktisk sende en søknad formelt om modifisering av kjøretøy. Dette har vanligvis en behandlingstid på ca8 uker.

viewtopic.php?f=33&t=16313&start=180

her er en post til du kan lese igjennom, flere ligger her også...er bare å lete :wink:
 #340319  av mr2storbrua

Og grunnen til at vi ikke kan forklare fremgangsmåte fra a-å, er ganske enkelt fordi de som jobber på BT har sine egne regler og meninger. Er du heldig, klarer du det med en del arbeid, ellers klarer du det ikke. Kan ellers bare anbefale å bruke søkeverktøyet og lese gjennom poster der dette blir diskutert, og ha en åpen og god dialog med BT.