TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skjermbreddere til mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #341269  av hmsilset

på mk1 tror jeg de ofte bruker fra 240z,på mk2 er jeg ikke sikker.Skulle hatt noe da, men er jo uansett overkommelig å lage selv.
Er veldig mye å velge i på bs-bildeler.no
 #341275  av MRPETTER

hmsilset skrev:på mk1 tror jeg de ofte bruker fra 240z,på mk2 er jeg ikke sikker.Skulle hatt noe da, men er jo uansett overkommelig å lage selv.
Er veldig mye å velge i på bs-bildeler.no
ja skulle kunne være mulig å få til noe;)
Men hadde vært greity å kjøpt noen som passer sånn nogenlunde:)

Vet at det er brukt skyline breddere på denne bilen:
Vedlegg
197339669_MVK98-L.jpg
197339669_MVK98-L.jpg (120.5 kiB) Vist 29404 ganger
 #341285  av hmsilset

mr2 løpsbiler har enkelte ganger sånne skjermbreddere.Se om du finner en klubb/serie i japan,england eller andre plasser det kan være.
 #341288  av MRPETTER

Trenger skjermbreddere, og det begynner egentlig og haste litt:(

Så hadde vært kjempetakknemmelig til den som kunne skaffet meg et sett:)
Og jeg prater bare om "fender flares" ikke hele skjermer:)
 #341307  av hmsilset

Værsågod :) Bør kunne skaffe noe ut fra denne infoen
 #341485  av Terjen

Klubbzone skrev:Spørsmålet er da selvfølgelig - er dette lovlig? Jeg trodde bredding måtte godkjennes av våre felles venner på biltilsynet? :?
Blir "mange" kule biler på veien hvis alle skal tenke hva som er lov av tilsynet.. :P

Men uansett, tror ikke selve bredderene trenger noe godkjenning (hvertfall med litt beskjedne breddere som det her er snakk om).. Blir verre når du skal forandre sporvidden for å få hjula ut til kanten i de nye buene..
Sporvidden på en bil har bare lov og økes med 15mm på en aksling (7,5mm på hver side), med mindre du har papirer som tilsier noe annet.
 #341516  av lasse

Biltrangsynet er noen merkelige folk, må ikke bry oss om hva de sier, men det kan uansett være lurt å kunne sette bilen i noenlunde original stand om man blir nødt for å vise bilen...
 #341518  av Audun F

lasse skrev:Biltrangsynet er noen merkelige folk, må ikke bry oss om hva de sier, men det kan uansett være lurt å kunne sette bilen i noenlunde original stand om man blir nødt for å vise bilen...
Siden jeg nå driver å restaurerer '92 MR2'n min så kunne det vært sjef å bredda den litt, men hvis jeg må pelle det av igjen for å få skilter på den så vet jeg ikke helt :(