TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• stille tilbake km teller?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #341383  av bjornalf

er det noen som kan hjelpe meg... har egentlig bare litt lyst til at bilen starter på 0 fra den ble bygd. dette er da ca 2000km idag. Dete er jo en bil som jeg ALDRI kommer til å selge da jeg har brukt for mye penger og trenger ikke selge siden jeg nå har en behagelig livsituasjon nå :) dette er en bil som ikke er på vei så ingen skal svindles osv.

ikke bli sinte osv...

send gjerne på pm hvis noen kan hjelpe.
 #341389  av 2r-e-rik

det er tre godt måter å gjøre det på.
den raskeste og enkleste er å kjøpe en helt ny teller.

vis du har litt tålmodighet så skrur du ut intrumentpanelet tar ut teller delen å så kobler du på en drill på det tannhjulet som vipper tallene rundt.
du burde kjøre den forrover sånn at den runder telleren. for vis du kjører den bakover så vil ikke tallene stå på rett linje.

siste alternativ er å skru det helt ifra hverandre å sette inn ønsket km stand. men det er utrolig mye deler å holde styr på så det gjelder å ha tunga rett i munnen..
 #341394  av bjornalf

er digitalt på supra før 98..
 #341432  av bjornalf

uff dyrt...

skal teste litt med volt meter :) skal sjekke signalet fra speedsensor slik at jeg kan kanksje ligne dette og bare kjøre helt rundt om mulig :)
 #341440  av Sven

bjornalf skrev:uff dyrt...

skal teste litt med volt meter :) skal sjekke signalet fra speedsensor slik at jeg kan kanksje ligne dette og bare kjøre helt rundt om mulig :)
Det burde funke som bare det det :D
 #341510  av GtFreak

bjornalf skrev:er digitalt på supra før 98..
Liten offtopic, på min supra Mkiv TT har jeg mekanisk km teller og bilen er fra 96 :?
Noen som hvet hvordan det kan ha seg?
 #341529  av avaasdf

jeg har 93 mod na, med digital?

trur det er mye juksing på km'en frajapan også.. hehe, mye rart...