TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Slutt pÃ¥ varsling før EU-kontroll

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #341746  av Haugrud

Er slutt på å få varsling i posten om at du skal på eu-kontroll..angivelig for at statens vegvesen skal spare miljøet :P Varslingen vil istede komme sammen med årsoblatene om når du skal på eu-kontroll..sånn at dere er klar over det :)
 #341773  av inzane2012

Haugrud skrev:Er slutt på å få varsling i posten om at du skal på eu-kontroll..angivelig for at statens vegvesen skal spare miljøet :P Varslingen vil istede komme sammen med årsoblatene om når du skal på eu-kontroll..sånn at dere er klar over det :)
hehe, jaujau, tror ikke dem kommer til å spare så mye på miljøet da, men dem kommer nok til å spare litt penger på det, for papir er ganske dyrt, dyrere enn folk tror ;)
når jeg jobbet på fundo, så regnet jeg litt på det og kom frem til at bare på min avdeling, så hadde dem brukt ca 1mill BARE på papir over en 10års periode... jada, er ikke så mye over en så lang periode, men når vi byttet til annet papir for printere så kostet det bare en brøkdel ;)
 #341794  av ArildM

Godt å høre det er fler som får trusler celicat23 :lol:
 #341798  av ErikG

Blir et helvete for oss som driver med pkk. Folk flest kommer allerede i siste liten og er superstressa nå når de får brev, men om de ikke skal få brev før "purringen" blir det bare faenskap. Kommer like overaskende som snøen på de fleste dette med eu-kontroll.
 #341800  av ArildM

Kan man få ytterligere utsettelse hvis man prater med biltilsynet?
Trenger en mnd til med Corollaen :roll:
 #341802  av Haugrud

Nei, det får du ikke..står på det brevet du får at økonomi og blablabla ikke er god nok grunn..så du må nok bare fikse det..får bare den ene måneden, og etter det så er det avskiltningsbegjær.
 #341821  av ArildM

OT: Hurra! Får håpe delebilen har de delene som trengs for å få den eu godkjent da... Ikke akkurat SÅ enkelt å skaffe deler til 1971modell Corolla... :roll:
 #341822  av ke25-toyoglide

Viss du har kontrollert den og du kan vise til at det er laaaang leveringstid på en del som ikkje er direkte trafikkfarlig så kan du få utvidet fristen. Men skal mye til, må som regel bevitnes av merkeverksted eller lignende.
 #341829  av hmsilset

Jeg får varsel fra bilverkstedet jeg om eu-kontroll.Vil tro at de fortsetter med det da verkstedet vil tjene penger på å utføre sånne kontroller.
 #341836  av rx300

ArildM skrev:OT: Hurra! Får håpe delebilen har de delene som trengs for å få den eu godkjent da... Ikke akkurat SÅ enkelt å skaffe deler til 1971modell Corolla... :roll:
Jeg har fått permanent utsatt fristen for periodisk kontroll fra februar til mai på mine veteraner, ettersom de ikke skal smake på vintersaltet. ;) Det var ikke noe problem, men du har tydeligvis allerede på sommerstid, så da blir det vel verre. Men de kommer jo ikke akkurat hjem til deg og klipper skiltene hvis du har bilen i garasjen, og så lenge forsikring og årsavgift er i orden så går det helt sikkert fint å møte opp over fristen.
 #341847  av ArildM

Har 9 som siste tall, og da holdt jeg på i 3uker med å få tak i rett demper og bremseskiver, så da var jeg allerede over i oktober før jeg fikk bilen på veien igjen. Rakk ikke kontroll før den 29

Mangler:
- Dødgang på rattet (denne jeg er mest redd for) :roll:
- Defekt hjullager (reparert, hadde glemt å stramme det skikkelig etter skifte av bremseskiver)
- Mer enn 50% forskjell i effekt på parkbrems, rart at begge hjulene låste seg med en gang når jeg prøvde brekket på løs grus?
- Feil i funksjonen på blinklys... (blinker ikke, men står på hele tiden, nødblink blinker hele tiden dog).
- Eksos (skal til Svendsen Eksos på mandag).

Jaja, litt off topic. Har bare denne bilen å kjøre med nå siden bruksbilen ble solgt og Mr2'en enda ikke er ferdig.