TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• toyota camry 90 mod xli 2,0

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #342884  av sam.antonsen

jeg har en plage med min motor.går på 3 sylindrer kun på tomgang.men når jeg gir gass så går den på 4.
jeg har byttet plugger å pluggledningene.sjekket pluggledninger å rotor.alt dette er i orden.har søkt ette lekasje på vakumslanger men kan ikke finne noen lekasje.dette skjedde etter ca 1 tanke drivstoff etter jeg hadde med ett uhell komment borti knappen på venstre side av rattet som er til om du kjører med høyoktan eller lavoktan drivstoff.
merket dette å har trykkt inn knappen nå så den lyser gult som er for lavoktan drivstoff.har kjørt nå nesten 2 tanker drivstoff å det samme er det samme.går kun på 3 sylindrer på tomgang men går ellers bra når man kjører.noen som har noen peiling eller har vært borti dette problemet tidligere?hvor lang tid tar denne på å justere tenningen tillbake?tar dette å stiller tenningen tillbake med det samme man trykker på knappen eller tar det noen tanker bensin ca?
 #342958  av sam.antonsen

Synd att ikke en eneste på dette forumet har noe peiling på denne bensinbryteren eller tenningsbankingen eller har noen forklaring hvordan dette fungerer
 #342965  av sam.antonsen

har tenkt tanken på dysene.men disse funker jo slik att enten virker di eller så funker di ikke.har jo en komplett delemotor jeg kan plukke av å sjekke,men er litt kjinki å komme til.må jo av med innsugsmanifoilen.men må kansje jøre dette.
 #342966  av Fred

den knappen ved siden av rattet har vel igrunn egentlig knapt nok merkbar funksjon.... Sjekket kompresjon? Bytta også en del ignitere, coiler og pick up coiler på disse.
 #342967  av sam.antonsen

kompresjon er jamn på alle 4. coilen ja.men motoren går jo rent når den passerer 2000 o/min.å dette er ikke merkbart under kjøring.kun når den står på tomgang.