TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbo til Celica...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #43452  av DannyBoy

Heisann...
Nå sitter det bare stakars 115 ponnier i den ellers så fine Celican... Så da har jeg tenkt på turbo etterhver... Hvor mye koster de forskjellige pakkene? hester osv? pris for å få det satt på?

Takker for alle svar.... :wink:

#43456  av CelicaTurbo

turbokit pleier å koste en hel del.. 40.000++ for et godt opplegg. Jeg vil faktisk tro at det er billigere å montere en 2.0 liter turbomotor slik som den som står i MR2 Turbo eller Celica Turbo.. siden din Celicamodell også ble levert med sugemotorvarianten av denne motoren (2.0GT med 175hk) så burde det være mulig å få til girkasse, drivaksler og motorfester veldig enkelt.. jobben er nok heller å bytte ledningsnett og motorstyring.. Du kan jo også se om du får tak i den 2.0 liters motoren som står i samme årsmodell Celica som du har.. du får ikke turbo da, men du får nå gode 60 hester ekstra fordet..

#43459  av spkstrp

tror nok en 3sge vil sparke rimelige godt unna i forhold til den 1.8 literen ja :)

#43465  av Speeder

spkstrp skrev:tror nok en 3sge vil sparke rimelige godt unna i forhold til den 1.8 literen ja :)
Det kan jeg skrive under på att det gjør 8)

Men da er det nesten så man kan vurdere å bytte bil i stedet, når den tid kommer. Att man vil ha mere hester... Tror det nesten vil bli den billigste løsningen.

#43499  av spkstrp

hehe, ja egentlig.. og synes egentlig en celica høres kjapp nok ut (om man er ung og dum.. som vi alle har vært.. vet ikke om vedkommende er i denne kategorien da men ;)) Sats heller på å kjøre fint og ikke få riper i den fine bilen så kan du selge den senere når du får lyst på noe annet...