TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilke clutch? 3sgte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #343879  av Offern

Hei har noen noe anbefaling for clutch til st185? sikter mot 400hk.. spør da også om noen har erfaring med xtd eller f1 clutcher?

Mvh
Christoffer
 #343887  av sleeper

spec stage 3+ funker ok ( god del bedre en normal stage 3)
xtd og F1 er noe møkk.. ( svinghjula demmes funker bra da..)

ellers så er det en del andre som funker bra og.. men bare prøv og hold deg til litt mer kjente merker.. er en KJIP jobb og bytte clutch på disse bilene så ikke noe vits og gjøre det flere ganger
 #344064  av Offern

Satt å så på spec clutchene og så at stage4 er ufjeret og er dette ett godt alternativ? eller anbefales stage3+ ?

Christoffer
 #344066  av sleeper

Offern skrev:Satt å så på spec clutchene og så at stage4 er ufjeret og er dette ett godt alternativ? eller anbefales stage3+ ?

Christoffer
Jeg hadde valgt 3+ istedenfor.. den har et helt annet belegg som funker mye bedre til en vanlig bil.. tåler mye juling og blir ikek utslitt så fort som de vanlige lamellene..
Ta og legg i noen 100lapper ekstra og kjøp deg den istedenfor stg 4.. er dyrt og bytte clutch på denne type bil..
 #344074  av Offern

Takker for svar;) da går jeg for stage 3+ dyrt er hva man gjør det til selv det... er andre gang jwg har motor og drivverk ute nå pga toppakning som har røket. så er grei skuring å bytte clutch nå
 #344076  av sleeper

kennethx skrev:Har kjørt alt fra orginal, til custom zinter, til HKS twinplate, men kjører nå OS Giken R2CD og er ekstremt fornøyd med den. Vel verdt pengene...

http://www.greenline.jp/catalogue/bccat ... drivetrain

Er nok ikek noen dårlig ide og kjøpe en giken clutch heller.. har også hørt noen rykter om at du bruker clutchen for hva den er værd :D

Så et alternativ er og se på os giken clutchen og..
 #344078  av kennethx

Har vel litt over snittet clutch forbruk :roll: men pass på at OS Giken clutchen du kjøper har D til slutt i typebetegnelsen, det betyr at den har fjæret senter. Og om du ikke vil sprute girkasser og differ så er det en liten hjelp i allefall, selv om orginal diff nok går til skogen uansett med en slik clutch før eller siden, ofte før...en cusco bak diff er en grei forsikring å ta med i samme slengen.
 #344090  av celica_st185

kennethx skrev: Selv om orginal diff nok går til skogen uansett med en slik clutch før eller siden, ofte før...en cusco bak diff er en grei forsikring å ta med i samme slengen.
Kan skrive under på den ja :lol:
 #344218  av defred

celica_st185 skrev:
kennethx skrev: Selv om orginal diff nok går til skogen uansett med en slik clutch før eller siden, ofte før...en cusco bak diff er en grei forsikring å ta med i samme slengen.
Er vel bare og si at det må jeg også skrive under på :D Har kostet meg mange penger, men vil også anbefale Fensport sin clutch.
 #344221  av sleeper

defred skrev:
celica_st185 skrev:
Er vel bare og si at det må jeg også skrive under på :D Har kostet meg mange penger, men vil også anbefale Fensport sin clutch.

Eller som en billig løsning hvis man ikke har penger til diff: bruk diffen fra st165 den er åpen og tåler samme effekt som en cusco diff vil gjøre..