TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Orginale hjullmuttere til Carina E

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #345096  av Optimuz

Nå her sitter jeg uten hjulmuttere til de orginale stålfelgene hvor vinterdekkene mine holder hus. Har tydeligvis klart å rote dem bort på ett eller annet vis. :cry:
Ringte Toyota for å sjekke pris og om de kunne skaffes, og det at de kostet skjorta og en arm kom seff ikke som et stort sjokk... :roll:

Det jeg lurer på er om noen her kanskje vet om det er mulig å få tak i erstatning fra f.eks Biltema? Om de har muttre til stålfelg med korrekt lengde og vinkel på kon'en.
Eller ihvertfall om noen har mål på lengde og vinkel tilgjengelig slik at jeg kan fyke rundt og sjekke om noe brukende er mulig å oppdrive. :)

:wink:
 #345343  av apehest

Alltid like intressant/skremmende å se ansiktsutrykket på folk når de får beskjed om at mutterne koster noe ala 46 spenn støkket. :wink:
Jeg pleier å foreslå at de legger mutterene sammen med reservehjulet, og aldri tar de ut av bilen. Da blir de rett og slett ikke borte.
 #345419  av Optimuz

Kostet nærmere 65 kroner pr stk, så jeg fikk litt bakovesveis der ja :D
Ja, trodde det var der jeg hadde dem liggende, men når jeg skulle bytte dekk så fant jeg null og nada der :P
 #345592  av junkern

dette er enkle stål muttere uten lokk så lengde er ikke problem,komen er vel hvis jeg husker riktig 45grader. min anbefalling kjøp en mutter på toyota og ta den med til biltema og sammenlign der.

forresten. tror gjengestigningen er 1,25 hvis jeg ikke husker feil
 #345623  av Optimuz

Det er også et alternativ.
Evt så tenkte jeg å ringe Toyota og høre hvor mange grader konen er, gjengestigning og størrelse (M12 om jeg ikke tar helt feil?)
Men slik det ser ut nå så har jeg uansett ikke mulighet til å bytte dekk før det er føre for sommerdekk igjen, med mindre jeg får NAF til å bære bilen min til en plass det er flatt :P