TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SpørsmÃ¥l ang ARP studs og bolter.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #345291  av FireWalk

Driver og skal bytte stempler og råder osv nå, men når jeg tok av toppen så løsnet 3 av ARP studsa fra selve blokka. Så disse må jo festes igjen. Men nå husker jeg jammen ikke instruksjonene for hvordan dette skulle gjøres fra første gang jeg gjorde det.

Skal man ha på den der spesielle ARP Lubricant greia på gjengene på studsene som går ned i blokka og`? og skal disse strammes, eller bare teites til med håndmakt? Må jo eventuelt bruke tang på det flate partiet på studsene om de skal kunne strammes noe i det hele tatt..

Regner med det må være flere her som har studs istedetfor vanlige topp-bolter..
 #345322  av Morten

gjør de reint og smør godt inn med poly lube. Så skal de kun skrus ned med fingerkraft etterpå. :wink: Har de ikke torx hull i toppen til verktøy da? Trengte ikke noen tang på mine ihvertfall.
 #345338  av FireWalk

Morten skrev:gjør de reint og smør godt inn med poly lube. Så skal de kun skrus ned med fingerkraft etterpå. :wink: Har de ikke torx hull i toppen til verktøy da? Trengte ikke noen tang på mine ihvertfall.
Jo når du sier det så kom jeg på at de har faktisk det. Men da vet jeg det! Takker :D