TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tankevekker, rÃ¥kjøring

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #345600  av stianøverland

russiske ungdommer leker seg i trafikken, 5 dødsfall.

har opplevd stygge ulykker selv. høsten 2007 kjørte jeg motorsykkel og hadde en god kamerat bakpå, vi ble påkjørt av 2 biler som ikke overholdt vikeplikta i 40 km/t.
han havnet under den ene bilen og døde av skadene på ullevål samme dag. eneste jeg husker fra jeg så bilen er ett blodig ansikt som kikka på meg.
har fått min lærepenge når det gjelder råkjøring, noe som jeg ALDRI gjør. sier ikke at jeg ikke ligger over fartsgrensa fra tid til annen, men kjører aldri som de gjør på videoen. det er bare dumt.

her er litt om ulykken (der hvor det står at jeg foretok en forbikjøring er fullstendig feil. det var en moped foran meg som svinget av veien og jeg fortsatte rett frem)
http://www.pd.no/lokale_nyheter/article2944240.ece

KJØR FORSIKTIG!
 #345618  av hmsilset

Jeg har ikke lyst å se noe av dette jeg.Har ikke opplevd så mye selv, og vil ikke tenke på det.Men jeg skjønte hvorfor det er dyrt for 18-25 åringer å forsikre biler.Skjønte det når jeg ble sånn ca.28 år. Man produserer litt mindre testoteron og skjønner en god del mere av hva fart kan gjøre.Nå er jeg aldri over 170kmt(på bane).Å kjøre fort ofte og lenge er livsfarlig.Å dra på alene på veien i 8 sek en gang i uka er helt ok synes jeg, men ikke med biler i mot eller dårlig oversikt.

Trist å høre at du opplevde en sånn ulykke..Føler med deg uansett hvordan det hendte, og synes det er bra du skriver om det her!
 #345627  av James

ikke noe særlig i det hele tatt...har selv vert innvolvert i en bilulykke en gang i midt liv med Celica GT4en hadde og det var mer nok for meg... en kompis som kjørte bak meg var vitne til det hele, og var sikker på at jeg var blitt grønnsak. Tror det hele sitter dypt i han fremdeles. tror neppe det gå ann å ha mer flaks enn det jeg hadde og har nok lært fra denne hendelsen.. :|
Vedlegg
img650x367.jpg
img650x367.jpg (73.71 kiB) Vist 905 ganger
 #345870  av inzane2012

minner meg om min "nesten" ulykke i 220kmt... aldri kjørt så fort siden, kommer sannsynligvis aldri til å gjøre det igjen...