TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Drivakselproblemer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #345819  av surfer

Har montert nye drivakslinger på min 91mod 2,0 T18 3SGE.Men har litt problemer med den venstre.Da jeg monterte fulgte fulgte jeg punkt for punkt etter manualen.Den gled greit på plass,men støvkappen er ikke inntil gearkassen.Mangler ca.5-6mm...er dette riktig?Har fyllt olje på kassen oxo for å sjekke ang.lekkasje,men det er tett.Jeg trodde støvkappen skulle ligge helt inntil kassa .Dytter jeg støvkappa inn vil den slingre p.g.a. kon i aksel.Er det noen som har bilde av dette,eller kan ta et mål fra simring på kassa til første drivknute så hadde jeg blitt veldig glad
 #345861  av surfer

100% er jeg jo ikke..derfor jeg spør.På Toyota sa de det var bare å slå den på plass,men den går ikke lenger inn.Derfor hadde det målet jeg spør om vært den beste ledetråden.Har oxo prøvd å få den ut igjen...uten hell.Kan være at låseringen har snudd på seg?
 #345953  av surfer

Er det ingen med 3Sge motoren,T18/90-93 som har mulighet til å ta et mål av det jeg spør om.
 #351100  av ST182

Så lenge det ikke lekker og drivakselen sitter så skal det være ok. har byttet på min egen for noen år siden og sleit med å få ut den gamle. Ved montering av den nye, så slo jeg den bare inn slik som du beskriver... Var ute å kikka på min egen som står på bukker og ser at det er en glippe mellom støvkappa\masjetten og kassa, er vel som med det meste av toyota: ikke uvanlig med litt toleranse og slingrinnsmonn hehe ;)
 #351265  av surfer

Takker for svar og at du tok deg bryderiet med å sjekke på din bil.Har funnet ut av problemet som har lurt meg.Grunnen til at det er glippe er at ytterste kappe på simring går inni støvkappen.Så akslingen var nok på plass den ,hehe.Så nå er bilen endelig på hjula igjen,og klar for tilpassing av styling og lakkering.