TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bryter for Ã¥ bytte sekvens pÃ¥ twin turbo supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #345822  av 200sx RB power

Nokon som har tegninger på korleis å bygge ein slik boks??? https://www.speedforsale.com/supraparts ... f5gl3jbf61
 #345834  av JePe

Jeg får en slik en til uka, skal prøve å se om jeg finner ut litt av det da!
 #345848  av 200sx RB power

JePe skrev:Jeg får en slik en til uka, skal prøve å se om jeg finner ut litt av det da!
Høyres bra ut :-)
 #346071  av JePe

Har fått den og studert den litt men har ikke kommet frem til noe særlig egentlig, den er "støpt" der hvor ledningene kommer inn på bryteren så det er litt vanskelg å finne ut hva som er til hva om du forstår hva jeg mener, har ikke lyst å skjære den i stykker heller akkurat..
 #346072  av 200sx RB power

JePe skrev:Har fått den og studert den litt men har ikke kommet frem til noe særlig egentlig, den er "støpt" der hvor ledningene kommer inn på bryteren så det er litt vanskelg å finne ut hva som er til hva om du forstår hva jeg mener, har ikke lyst å skjære den i stykker heller akkurat..
så pass ja :-) Du får heller skrive her viss den er noko å innvistere i.
 #346089  av Christian

Hvorfor ikke bare måle med ett multimeter? Det er en jording på bildene i linken, de resterede 4 kablene er ganske sikkert kun 2stk NO brudd. :)

...Here's how it works: your second turbo comes online when the stock ECU lets the Intake Air Control Valve's vacuum switching valve (IACV VSV) and Exhaust Gas Control Valve's vacuum switching valve (EGCV VSV) 'see' a constant ground for the circuit. This usually happens around 3700 RPM, which is when your #2 turbo normally comes online. The 'E-TTC Kit' allows you to let the circuit 'see' a constant ground simply by flipping a switch ON, thus making your #2 turbo stay online until you flip the switch back OFF!...

Er en interessant modifikasjon, vil den fungere med BPU?
 #346120  av JePe

Christian skrev:Hvorfor ikke bare måle med ett multimeter? Det er en jording på bildene i linken, de resterede 4 kablene er ganske sikkert kun 2stk NO brudd. :)

Er en interessant modifikasjon, vil den fungere med BPU?
Jepp, det er nok sikkert så enkelt, har ikke noe multimeter men skal se om jeg får tak i ett så skal jeg teste.
Vil tro det funker på BPU også, står ikke noe om det på siden deres så jeg skal prøve iallfall. :)
 #346148  av JePe

Da har jeg testet med multimeter, og det er nok som Christian mente det var.
Når jeg testet mellom de to lengste ledningene som skal kobles videre mot motorrommet så er det kontakt mellom de to når jeg slår bryteren på ON.
Jordingsledningen gir også kontakt til begge de lengste ledningene (mot motorrom) når jeg slår på bryteren.

Da er det vel en grei sak lage en slik bryter selv vil jeg tro.
 #356072  av JePe

Da har jeg omsider fått montert denne, og kan bare si at jeg er meget fornøyd. :D
Får jo litt mer turbolag men synes ikke det ble for ille, og man får et jevnt å godt drag med bra punch i.
I tillegg ble lyden markant forandret, litt dypere og utrolig deilig! :wink:

Funker altså meget bra!
 #356120  av JePe

MrControl skrev:Omfattende montering?

Når begynner'n å lade?
Veldig simpel montering, største jobben er egentlig å demontere/montere dashboardet om man skal ha brytern montert der.
Jeg har fult trykk på omkring 4000-4500 rpm, men synes ikke det gjør meg noe at det er litt mere lag enn originalt. Synes det mer underholdning å kjøre slik det er nå kontra originalt. :)