TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• tetting av eksospotte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #43753  av CelicaTurbo

Fant eksoslekkasjen som ble bemerket i eu-kontrollen i dag.. det er en slags "boble" i metallet på den flate kortsiden av mellomdemperen som lekker.. ca 1.5-2.0mm størrelse på hullet.. er det mulig å lappe dette med noe slags pasta av et slag eller er det forbeholdt hull på rør hvor man kan klemme noe rundt? Siden dette er et flatt stykke metall er det kanskje litt vanskelig å få noe til å sitte skikkelig?

#43770  av kennethx

Tror min gamle er tett...noe å vurdere?

#43814  av larsst185

Lage til ei firkantet plate.Smøre eksosrep pasta på og poppe fast over hullet.

#43824  av CelicaTurbo

tror jeg har lite lyst til å prøve å bytte kun den potten pga at den trolig er støpt fast i alle bolter med rust og faenskap.. så enten blir det å reparere potten eller så blir det å bytte hele stasen..

Lars: med "poppe" så mener du bruk av pop-nagler da eller? :) Høres ut som en dugendes løsning ihvertfall :)

#43837  av larsst185

pop nagler ja.tror det skal funke bra.

#43841  av kennethx

potten min ligger nå bare her...så du kan nå kjenne på boltene i allefall..om de mot formodning kommer løs...så er det jo et alternativ :)

#43850  av CelicaTurbo

jepp, skal tenke på det og se litt om boltene ser umulige ut eller ikke :)

#43870  av Mr2 Mk2

kommer litt an på størrelsen på hullet da,men jeg har brukt noe slikt sparkel for metall på min potte.Hadde trodd det skulle falle av før det kom på,men det sitter enda :shock: Tett er det også,hullet var vel litt rundt en cm i diameter.

#43874  av CelicaTurbo

Ã¥h.. min lekkasje er vesentlig mindre.. :)

#44070  av Edvin

Har du ikke mulighet til å sveise det? Det har jeg gjort på flere av mine biler..

#44096  av bose

Eksos bandasje? eller en liten dert med eksospasta burde gjøre susen

#44110  av turboman

Tror nok jeg hadde sveiset hadde jeg vært deg.

Ikke noe problem å sveise i eksosanlegg, med f.eks MIG-apparat.

:-)

#44165  av CelicaTurbo

sveis høres ut som en god løsning, men kjenner ingen med slikt apparat tror jeg.. eller, Amund kanskje? :roll:

#44253  av spkstrp

Er ikke metallet ekstremt tynt mtp sveising ?

#44270  av CelicaTurbo

jo det er kanskje det, men litt lett klatting funker kanskje? :)