TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny pÃ¥ forumet og vil kjøpe Toyota

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #346211  av kjeide

Hei!

Vil bare ønske meg selv velkommen. Jeg har vært Toyota-eier noen år tidligere og har gode erfaringer med det. Jeg og samboeren har en ny bil på deling, men må anskaffe en nr 2 bil ifm rare arbeidstider på oss begge.

Jeg har sett på en Corolla T-sport fra 2002. Den har gått rundt 130 nå. Jeg er kjent med Avensis 2,0 og ellers HiAce, men der stopper min kunnskap om Toyota. Jeg skriver derfor til dere for å høre om jeg kommer til å kjenne igjen den samme kvaliteten i denne racer'n i forhold til de andre utgavene av Toyota. Bilen ser ut til å ha vært godt holdt med jevnlige servicer osv.

Er det noen "fallgruver" med VVTL-i motoren i forhold til en VVT-i? Noe spesielt jeg skal være obs på under prøvekjøring osv? Dersom jeg har forstått det riktig er resten av bilen temmelig lik de mer "normale" utgavene.

Jeg håper dere tar dere tid til å gi meg noen innputs om et evt kjøp. Jeg har sett litt på Fokus ST 170, Civic R, Leon 1,8 T, Peugeot 206 RC osv, men ønsker å ha et rimelig bilhold samtidig som det er underholdende.
 #346223  av ke25-toyoglide

Velkommen og for guds skyld ikkje kjøp Focus.
Svigerfar har hatt flere, og hvor mange mnd. han har vært uten bil, og hvor mange ferieturer han har fått ødelagt for bilen vil ikke starte eller stopper under kjøring.
For ikkje å snakke om RUST :!: 2 hellakkeringer bl.a.
Og sikkert 50 turer på verksted. De bilene han hadde har ikkje kjørt mer enn 100.000km.
Og problemer med rust og stopp begynnte før 30000km. og 2 år.
Toyota er det sikkert andre her inne som er bedre til å tipse om enn meg.
Vanlige ting som storservice, regreim og vannpumpebytte kan være greit å sjekke opp i.
 #346233  av tojo2

Register reim er ikke noe å tenke på da zz motoren har kjede
 #346386  av kjeide

Hei igjen!

Det ble Corolla på meg. Prøver å få hentet den i morgen. Skal bestille time hos Toyota etterhvert og sørge for å få byttet lift-boltene samt sjekke motor og drivverk. Jeg er veldig fornøyd med å ha kjøpt meg T-sport!
 #346432  av |plumbo

hei eneste jeg ville ha "sjekka" eller vært litt obs på er gir kassene på disse e12 enne . slår ikke alle e12 ere under en kam men jeg var borti en fiffi e12 for et par uker siden med gir kasse havari . den var rundt den årgange du har men det er ikke en t-sport . en dame som har hatt bilen i midten av 50 åra . hu honterer ikke bilen hardt og denne hadde akurat runnet 100k . det er vel egentlig det eneste jeg har hørt om ang disse e12 enne jobber ikke lenger på toyota men den tiden jeg jobbet der var det ikke som jeg kan huske noen reklamasjoner på rust på de .
 #346660  av kjeide

Hei igjen!

Har hatt bilen noen dager nå og er storfornøyd:) Kontaktet min lokale Toyota-forhandler ang lift-boltene og annet vedlikehold. De sjekket servicesystemet sitt og forklarte at de hadde fått en melding om at disse hadde blitt slitt/knekt på motoren som sitter i Celica. Det var trolig kun et fåtall motorer det var snakk om sa han. Han forklarte også at selv om 2zz-ge motoren er lik for både Corolla og Celica kunne de ha vært produsert på forskjellige steder i verden med forskjellig 3.parts leverandører. Dette gjelder flere av motorene til Toytota. Det var derfor ingen automatikk i at biler av ulik type ble kalt inn til service selv om de har samme motor.

Jeg er også utrolig fornøyd med at Toyota ikke falt for fristelsen til å style opp denne utgaven. Jeg fortalte tidligere til en nabo at jeg så meg rundt etter en litt rask småbil. Da han for noen dager siden så den nye bilen sa han; jeg trodde du skulle kjøpe deg en rask bil jeg? Nei, dette får duge sa jeg, og ønsket han en god kveld videre :)
 #346662  av ke25-toyoglide

På tide å slenge ut noen bilder.......
Vet hvordan du har det, bedre med en ulv i fåreklær enn en får i ulveklær. :lol:
 #346690  av junkern

gratulerer så mye med kongebil.som sagt tidligere er det kun girkassa som har vært eneste problem jeg kjenner til på disse bilene,men på mine 6 år som mekaniker på toyota har vi bare hatt 2 tilfeller. en sikker og god bil du har kjøpt,og ikke minst morro.