TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tilbake fra Simco.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #2575  av Truls

Hei alle sammen. har nettopp flyttet så maskinen har vært nedpakket en stund.
Jeg har i mellomtiden hentet bilen på simco for tuning og bytte av luftfilter og ecu er det vel dere kaller den lille boksen.
Jeg er imponert av hva de har fått til. jeg må nu riktignok kjøre på 98 oktan. men det låter herlig og det drar helt ekstremt jevnt. det er ikke sikkert det går så mye fortere, men det trekker helt fra bunnen og opp uten tegn til fall i effektkurven. det i seg selv betyr jo et det flytter seg bedre. Om det var smart pengeplassering. Ja bestemt hvis du har så du klarer deg, Hvis du må spinke og spare for lenge, Tja, og hvis du må låne , Nei. Jeg er i hvertfall kjempefornøyd, om enn ikke naboene for nu låter den jo som den skal, og det er blitt ennu vanskeligere å kjøre pent for nu trekker den suverent på alle turtall.
Det neste nu blir vel å bytte sportseksosen med et rustfritt et.

Hilsen Truls.

#2580  av CelicaTurbo

hehe, fint du er fornøyd da. Kanskje du ikke har fått så mye mer effekt men bare en jevnere akselerasjon kan være vel verdt pengene. Du vet ihvertfall at det er optimalt da :)

Vet du om dette er en chip som er spesialtilpasset din bil mens den stod på ruller eller er det en chip som er konstruert for MR2'er generellt? Lurer litt på hva simco tilbyr nemlig..

#2583  av henningl

simco tilbyr superchip..

#2586  av Hitman

Kor mykje måtte du betala for å gjera detta?

-Stig-
-93 Mr2 GTI-

#2588  av CelicaTurbo

hm, har ikke hørt så mye positivt om "superchips icon" som er en ferdigprogrammert chip, men jeg mener de har en chip tilgjengelig som programmeres individuellt på ruller også, hvordan den er aner jeg ikke.
 #2590  av Truls

Hei.

Jeg betalte 9600.- for omgjøring/bytte av luftfilter og tunning.
De har gjort en meget proff jobb med luftfilteret, for du ser det faktisk ikke fra oversiden av motorrommet, men fra undersiden/gjennom det ene
lufterasteret sees og høres det meget godt. De gjorde det meste på en dag, men gav selv beskjed om at de ikke var helt fornøyd, så de ville jeg skulle kjøre med bilen et par uker og komme igjen. jeg syntes da egentlig at bilen gikk meget bra bra jeg men, etter 2 gangs finjustering må jeg glatt inrømme at de kan mye om det de driver med, for det var faktisk nu jeg ble skikkelig imponert over forskjellen. Bilen er jo blitt farlig på glatt føre, for den slipper jo ved turtall jeg ikke er vant til. Bare så synd at vinteren står for døren.

Hilsen Truls.

#2591  av CelicaTurbo

vel, ettersom du sier at de "justerte" så antar jeg at det er en chip som er tilpasset din unike bil da. Og 9600,- ligger omtrent i samme området som montering av UniChip pluss luftfilter så prisen virker grei (UniChip er også en slik chip som programmeres for hver enkelt bil, men er litt mer kjent kanskje). :)

men, nå kommer vinteren og MR2 eierne må trø forsiktig på gassen mens vi Celica GT4 eiere kan trykke hardere på gassen enn vi pleier for det er nå gøya begynner :)

#2595  av henningl

håper det er snø i julen så jeg kan få se bilen din i sitt rette element :D

Åssen er det med scoop'en forresten? må du stoppe med jevne mellomrom å stake den opp en en kost eller noe? :lol:

#2596  av CelicaTurbo

neida, er bare å la motoren gå litt så blir det varmt under panseret og snøklumpen smelter fra scoopen og det er bare å dytte den inn slik at klumpen ligger på intercooleren. Da får jeg billig waterspray nemlig :)

har ikke kjøpt meg scoop-oppstaker hos rørleggeren enda..

#2598  av henningl

på tide at du får deg snorkel synes nå jeg.... ;)

#2599  av CelicaTurbo

en slik er nok ikke å vanlig salg men jeg kan jo lage en av dassruller.. ifølge dere så har jeg vel god erfaring med slike materialer etter monteringen av trykkmåleren min (som forøvrig står i plate nå) :)

#2600  av erling

CelicaTurbo skrev:en slik er nok ikke å vanlig salg men jeg kan jo lage en av dassruller.. ifølge dere så har jeg vel god erfaring med slike materialer etter monteringen av trykkmåleren min (som forøvrig står i plate nå) :)
Det er faktisk UTROLIG hva man kan gjøre med dassrull. :mrgreen: Hvis man bare tenker seg om.. Her i denne testen avsløres hva som duger og ikke. Skal man først bruke dette i bil, er kun det beste godt nok! Forresten kanskje dette er noe for deg, hvis ikke du allerede er medlem da. BildeHer er noen å dele erfainger med.. Til og med vår alles kjære Thorvald Stoltenberg har gjort sitt for dassrullen!

Dæven, jeg er ond idag... Bilde:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Sist redigert av erling den 31 okt 2002 19:22, redigert 2 ganger totalt.

#2601  av CelicaTurbo

hehe, dorull flippen skal vende fremmover og jeg forstår ikke de som mener annerledes, så kanskje den klubben er noe for meg ja? :)

#2629  av Dalan

erling skrev: Det er faktisk UTROLIG hva man kan gjøre med dassrull. :mrgreen: Hvis man bare tenker seg om..
hehe, hu suss-dama på sone2 i går (ja, jeg så på det.. :roll:) hadde jo en fiks idè om hva man kan bruke do-ruller til :mrgreen:

#2634  av CelicaTurbo

hm,.. og det var? :) (for oss som ikke ser på sone2)