TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av nye hodestøtter med intergrert DVD.

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #347441  av Harlex

Har kjøpt hodestøtter med DVD :D

Tenkte å montere de i RX-en så blir ungene glad.

De er fastinstallasjon som må kobles til 12 voltsanlegget til bilen.

Noen som har noe erfaring med dette og i beste fall tips på hvor i RX-en jeg kan få koblet det på?

Ledningene går inni stengene og ender derfor inni setet. Jeg ser at det skal være mulig å åpne setet bak, men er det en teknikk på det derre eller er det bare å røske av? Kanske jeg kan finne noe strøm inni setet (setevarme eller el-sete funksjonen) ???????????

Og fordi som måtte lure om jeg er ny her på forumet så er svaret nei. Jeg har bare etablert en ny profil med likt brukernavn som jeg bruker i andre forum. Jeg opererte tidligere med det noe interne brukernavnet "sikkerhet."
 #347585  av ke25-toyoglide

en ting som kan vere greit å huske på. er at det er greit med memory.
Viss det er 2 + så skal den ene til batteri, slik at du slipper å starte dvd på ny hver gang du har stoppet, den står på pause istedet
kan bruke en lang tynn halvhard stang og skyve langs seteryggen, slik at du kan tre ledning etter den.
Må nok åpne setetrekket i bunn,
 #347672  av Harlex

ke25-toyoglide skrev:en ting som kan vere greit å huske på. er at det er greit med memory.
Viss det er 2 + så skal den ene til batteri, slik at du slipper å starte dvd på ny hver gang du har stoppet, den står på pause istedet
kan bruke en lang tynn halvhard stang og skyve langs seteryggen, slik at du kan tre ledning etter den.
Må nok åpne setetrekket i bunn,
Det er et viktig poen det derre med memory ja... Slik det er nå med de løse spillerne så må jeg bak å starte på nytt, spole osv. for. eksempel hvis jeg stopper for å fylle bensin.
Slik jeg tolker setekonstruksjonen på RXen er det festet en plate (trukket med skinn) på seteryggen. Platen ser ut til at det går an å ta av og da åpenbarer det seg "et rom" der man ser stengene til hodestøtte og div el. Platen ser ut å være festet med noe klips ettersom jeg klarte å løsne litt den ene side og se inn i "rommet" bak setet. Jeg vet bare ikke om jeg "tør" å røske til hvis jeg da ødelegger noe. De nye hodestøttene kommer nå til helgen evt. mandag så da må jeg se om jeg finner en løsning.
 #347874  av Harlex

Fikk hodestøttene idag... Selvfølgelig manglet det lovde ekstra stålstenger på 10 mm som passer til min bil... Fulgte bare med 12mm som blir for stor... :x Regner med jeg får riktig ettersendt.... Ellers så var det en "plate" bak stolryggen som gikk an å løsne med litt "makt" Kom veldig greit til der, men jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal koble på strøm mm... "kom til" sideairbag men den skal jeg holde meg laaaaaaaaaaaaaangt unna.....
 #348912  av Harlex

Da er hodestøttene installert... Ble jævla bra og alt funker knirkefritt...... Tok strøm fra sigarettenner bak... 8) Det er tydeligvis et batteri i spilleren ettersom den hadde minnefunksjon når jeg stoppet og startet bilen.....
 #348951  av lexusmann

Harlex skrev:Da er hodestøttene installert... Ble jævla bra og alt funker knirkefritt...... Tok strøm fra sigarettenner bak... 8) Det er tydeligvis et batteri i spilleren ettersom den hadde minnefunksjon når jeg stoppet og startet bilen.....
Bilder!!! :wink:
 #348967  av Harlex

2.JPG
2.JPG (246.45 kiB) Vist 2927 ganger
Radiosender som sender klokkeklar lyd til radioen samt ir-port som sender trådløst til medfølgende headsett...
Radiosender som sender klokkeklar lyd til radioen samt ir-port som sender trådløst til medfølgende headsett...
1.JPG (209.96 kiB) Vist 2927 ganger
3.JPG
3.JPG (210.82 kiB) Vist 2927 ganger
Matcher helt topp til setene
Matcher helt topp til setene
4.JPG (221.6 kiB) Vist 2927 ganger
Praktisk fjernkontroll og headsett
Praktisk fjernkontroll og headsett
5.JPG (198.99 kiB) Vist 2927 ganger
 #348968  av Harlex

Inn og utganger som muliggjør å se samme dvd på begge skjermene....
Inn og utganger som muliggjør å se samme dvd på begge skjermene....
6.JPG (150.33 kiB) Vist 2927 ganger

Er godt fornøyd med dette kjøpet ja..
 #348970  av lexusmann

Ble utrolig bra, ser jo helt originalt ut jo!! :D
 #348976  av Harlex

lexusmann skrev:Ble utrolig bra, ser jo helt originalt ut jo!! :D
Jo takk det ble bra ja... Eneste problemet jeg hadde var at det var litt dårlig passform på nakkestøttestengene... Var/er litt irriterende, men fikset det relativt enkelt med noe aluminiumstape.... Følgte med 2 ulike sett med stenger som visstnok skulle dekke 99% av alle biler, men rx-en var (selvfølgelig) unntaket....