TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jeg ble pÃ¥kjørt bakfra i dag! :(

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #347527  av FireWalk

Endelig fått meg ny bruksbil og er storfornøyd med den. Men jeg fikk ikke hatt den i mer enn 5 dager før det gikk ille.. På vei hjem fra jobb i dag smalt det. Det var kødannelse og jeg måtte derfor stoppe helt opp og vente på at køen skulle begynne å røre seg igjen. Stod vel stille i 10-15 sekunder før det plutselig smeller kraftig.. Da ble jeg påkjørt av en varebil.. Peppes Pizza for å være nøyaktig. Vedkommende hadde det tydelig fryktelig travelt med å få levert en pizza...

Syntes nesten litt synd på stakkaren som bestilte pizzaen også. For det første fikk han sikkert kald pizza, og for det andre så var sikkert alt fyllet forsvunnet over kanten av deigen også. :p

Men men.. Dette går jo på forsikringen til peppes pizza. Men uansett kjipt, siden jeg nå må ha bilen på verksted og få taksert skader, ordne med papirarbeid og styr og stell.

begynner snart å lure på om det hviler en forbannelse over meg når det gjelder bil...
 #347530  av FireWalk

inzane2012 skrev:ta hintet, SLUTT å la mr2'n stå i garasjen, den er sikkert sint på deg fordi du bare skrur og skrur på han hele tiden og aldri kjører med han ;)
Hehe! Ja det spørs det.. Eneste bilen som ikke har sviktet meg er jo faktisk MR2en. Til tross for at den er trimmet og greier. Så snart snøen forsvinner skal jeg ta den ut på luftetur :D Har fått inn nye wiseco stempel nå så nå skal jeg faktisk GI meg og ikke tukle mer med den. Må si meg fornøyd før eller siden. :)

Bare så sinnsykt typisk at jeg skal bli påkjørt på vinteren. Hadde dette skjedd på sommeren hadde det ikke vært noe stort problem. Da kunne jeg bare brukt MR2en mens den andre ble reparert. Siden MR2en kun er en sommerbil og dermed står vinterlagret så får jeg jo problemer når jeg blir foruten bil som jeg er så avhengig av for å komme meg til og fra jobb blant annet. Dårlig med buss muligheter. :\
 #347533  av inzane2012

gjør som meg, kjør mr2 om vinteren og, morsom bil på vinterføret, vet liksom aldri helt hva som venter deg rundt neste sving ;)

trenger ikke nødvendigvis bruke den røde om vinteren da ;)
 #347538  av castman

Er det bare meg eller skjer det noe med bilene dine hele tiden? :P Håper du ordner det på best mulig vis :)
 #347550  av Andreazz

FireWalk skrev:
inzane2012 skrev:ta hintet, SLUTT å la mr2'n stå i garasjen, den er sikkert sint på deg fordi du bare skrur og skrur på han hele tiden og aldri kjører med han ;)
Hehe! Ja det spørs det.. Eneste bilen som ikke har sviktet meg er jo faktisk MR2en. Til tross for at den er trimmet og greier. Så snart snøen forsvinner skal jeg ta den ut på luftetur :D Har fått inn nye wiseco stempel nå så nå skal jeg faktisk GI meg og ikke tukle mer med den. Må si meg fornøyd før eller siden. :)

Bare så sinnsykt typisk at jeg skal bli påkjørt på vinteren. Hadde dette skjedd på sommeren hadde det ikke vært noe stort problem. Da kunne jeg bare brukt MR2en mens den andre ble reparert. Siden MR2en kun er en sommerbil og dermed står vinterlagret så får jeg jo problemer når jeg blir foruten bil som jeg er så avhengig av for å komme meg til og fra jobb blant annet. Dårlig med buss muligheter. :\
Får man ikke leiebil når andre folk ødelegger bilen din?
 #347551  av EXS

man får vel muligen leiebil etter takst og visst bilen må stå på verkstet over en viss tidsperiode, litt avhengig av hvilket selskap det dreier seg om
 #347588  av Mr_Storbrua

Er vel noe med om du er 100% avhengig av bil for å komme deg på jobb eller no sånn.. Men om du har leiebildekning på kasko'n di så kan du jo bare ta ut leiebil.. skal ikke koste deg en krone.. Om ikke du har kasko får du ikke reparert bilen din før skyldspørsmålet er avklart(vet det er innlysende i dette tilfellet). Det kan ta tid da det er evig papirmølle hos forsikringa.. Skjer heller ingenting før eventuelt begge har levert skademelding, å begge parter har mottatt skadenr.
 #347594  av FireWalk

Ja jeg regner med det vil ta tid.. :\ Men men.. Det får bare gå sin gang. Får heller ringe å mase om det går uholdbar lang tid.
 #347643  av Mr_Storbrua

Kan du kjøre med bilen eller?
 #347647  av FireWalk

Mr_Storbrua skrev:Kan du kjøre med bilen eller?
Jada. Den er kjørbar, ser bare ikke så pent ut. Fikk stripset fast løse lister og slikt så det ikke henger og slenger. Ser ikke pent ut, men det faller iallefall ikke av. :)
 #347653  av Mr_Storbrua

da går det hvertfall an å kjøre med.. Selv om det som sagt ikke er så fint.. Håper det ordner seg fort dette her da.. Å at du nå har brukt opp uflakskvota for noen år fremover :)