TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alarm-"knappen" er ødelagt...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #43952  av DannyBoy

Kom på noe jeg måtte spørre om nå... :D
Den knappen du skal trykke på for å få på alarmen er litt ustabil... :?
Den er av gummi, og er helt løs, noen ganger klarer jeg å sette på alarmen, andre ganger ikke...

Så har tenkt å snakke med diverse folk, og spørre om det bare går ann å bytte den knappen? Virker logisk for meg, men jeg har jo egentlig ikke peil :oops: :P hehe...

Alf, regner med at du kan dette, jobber du ikke med alarmer eller no sånt, fikk inntrykk av det i en annen post...

Er det eventuelle andre ting som kan gjøres for å få den fixet? :roll:

Alt tas imot med et smil :D

Daniel......

#43953  av DannyBoy

Tok, like så godt bilde av den, ble litt uklart, men som dere ser er den veldig brukt :roll: :shock:
Vedlegg
P5080011.JPG
P5080011.JPG (20.22 kiB) Vist 1558 ganger

#43958  av @lpher

Stemmer nok at jeg 'dealer' alarmer ja :D

Men jeg kan ikke si jeg kjenner igjen den du har nei. Er bilen din importert foresten?

@lpher

#43975  av DannyBoy

@lpher skrev:Stemmer nok at jeg 'dealer' alarmer ja :D

Men jeg kan ikke si jeg kjenner igjen den du har nei. Er bilen din importert foresten?

@lpher
Jepp, fra Italia... - hvordan "så" du det? :? :shock: :roll:

Men tror du at det bare går ann å bytte den knappen? Eller hva kan jeg gjøre? :roll: :)

Er ikke så kjekkt, hvis jeg skrur på alarmen, også får jeg ikke skrudd den av igjen lissom... :D

#44061  av @lpher

DannyBoy skrev: Jepp, fra Italia... - hvordan "så" du det? :? :shock: :roll:
LOL :) Neida...jeg er ikke'så skarp' men jeg antok at den var importert pga at jeg aldri har sett den alarm (knapp) typen før...og jeg har sett de fleste...og litt til :D
DannyBoy skrev:
Men tror du at det bare går ann å bytte den knappen? Eller hva kan jeg gjøre? :roll: :)
Trouble is...at ingen forhandler den typen alarm i norge....den er nok heller ikke FG-godkjent dessverre....hvilket betyr at forsikringsselskapet ditt ikke godtar den....
DannyBoy skrev:
Er ikke så kjekkt, hvis jeg skrur på alarmen, også får jeg ikke skrudd den av igjen lissom... :D
Know what you mean....no fun!

Slik jeg ser det så har du i grove trekk disse alternativene:

#Finne ut hvilken alarmtype det er...og spore opp en forhandler (i Italia?) som kan levere fj.kont.

#Få ett serviceverksted av noe slag til å se på fjernkontrollen...og om de kan 'lappe den sammen'

#Fjerne artigheta...og enten være uten alarm...eller montere en ordentlig alarm :)

@lpher

#44107  av DannyBoy

Takker for svar, går vel først for alternativ 2, hvis det går dundass, tar vi nok 3'ern :D

Du hadde ikke vært såååå snill å slengt med noen alarm priser sammen med de høytaler prisene vel? :oops: :roll: :P