TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • delelister fra romnes MR2 gti/Turbo

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #347690  av stianøverland
 
jeg jobber litt med å få tak i delelister på en sw20 turbo, vet ikke om det er til store hjelp, men det er iallefall en begynnelse.

sålangt har jeg fått tak i noen delelister fra romnes ang bilene (GTI og turbo)
og har noen spørsmål til dere ang dette. er dette en førstegenrasjons turbobil siden det er 129kw/175 hk ?

hjertelig takk til behjelpelig ts-ogn bruker for "låning" av regnr :)

mr2 2.0 16v gti:

kw- 115
hk- 156
slagvolum- 1998
sylinderantall- 4
motorkode- 3S-GE
motortype- bensinmotor
bremsesystem- hydraulisk
kat type- 3veis kat
typebetegnelse- sw20L-amj2fg
modellbetegnelse- mr2 2.0 gti/6
lengde- 418cm
bredde- 170cm
egenvekt- 1225
totalvekt- 1515
antall aksler i drift- 1
akseltrykk foran- 660 kg
akseltrykk bak- 865 kg



mr2 2.0 16v turbo:

kw- 129
hk- 175
slagvolum- 1998
sylinderantall- 4
motorkode- 3S-GE
motortype- bensinmotor
bremsesystem- hydraulisk
kat type- 3veis kat
typebetegnelse- sw20
modellbetegnelse- mr2 2.0 turbo
lengde- 417cm
bredde- 169cm
egenvekt- 1270
totalvekt- 1470
antall aksler i drift- 1
akseltrykk foran- 690 kg
akseltrykk bak- 980 kg
 #347697  av Morten
 
Begge de du har lista der er europeiske NA GTi versjoner, bare i -94 og 94+ versjonene. Ser det står mr2 turbo på den med 175hk, men det stemmer ikke. 3sge stemmer (som er NA gti motoren) med 175hk.

Skal du finne på venstreratta orginal turbo mr2 må du se i delelistene på¨US modell (eventuelt Canada) da LHD mr2 turbo IKKE ble solgt i europa som nye...
 #347721  av stianøverland
 
hmm, merkelig, for husker annonsen på nett når bilen var til salgs. og der stod det orginal turbo, og når det også står orginalturbo på delelistene. men igjen, 175 hk stemmer ikke men noen turbomodell. for i 1gen er det vell 205 hk hvis jeg ikke er helt på jordet ?