TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Datasprut

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #348028  av Supra MKIII up north
 
Sitter å ser på AEM EMS på nettet.. Hva er egentlig forskjellen på AEM 87-88mod og 89-91?? Går hele motoren til langtvekkistan hvis man bestiller feil type, eller er det bare noe med kontakter og koblinger som er forskjellig? Noen her som kjører med AEM EMS? fungerer det bra eller? Vanskelig å "mappe" osv??

Hva betyr egentlig at sensoren er 3.5 bar MAP?? hvor mange bar skal man velge liksom?
 #348036  av Drift-It
 
Supra MKIII up north skrev:Sitter å ser på AEM EMS på nettet.. Hva er egentlig forskjellen på AEM 87-88mod og 89-91?? Går hele motoren til langtvekkistan hvis man bestiller feil type, eller er det bare noe med kontakter og koblinger som er forskjellig? Noen her som kjører med AEM EMS? fungerer det bra eller? Vanskelig å "mappe" osv??

Hva betyr egentlig at sensoren er 3.5 bar MAP?? hvor mange bar skal man velge liksom?
aem er lett og mappe, og funker meget bra.
3,5 bar map betyr at du kan lade 2,5 bar (1 bar vakum)
 #348037  av FS-Styling.no
 
Som Bjørnstad bil sier... du trenger bare en 3 bars map sensor... får du ikke ut HK på 2 bars laddetrykk, så er det nå rav gæli me motoren... hehe
 #348063  av mr2storbrua
 
Ja, signalet går jo fra 0-5v. La oss si at sensoren er på 5 bar, da er 0-1v=0-1bar, 1-2v=1-2bar osv. Dersom sensoren er på 2,5bar, vil 0-1v=0-0.5bar, 1-2v=0.5-1.0bar osv. ECU'en vil altså få et mer nøyaktig signal, og systemet blir mindre følsomt for støy når oppløsningen er høy.