Side 1 av 1
Datasprut
Legg innLagt inn:17 feb 2010 15:46
av Supra MKIII up north
Sitter å ser på AEM EMS på nettet.. Hva er egentlig forskjellen på AEM 87-88mod og 89-91?? Går hele motoren til langtvekkistan hvis man bestiller feil type, eller er det bare noe med kontakter og koblinger som er forskjellig? Noen her som kjører med AEM EMS? fungerer det bra eller? Vanskelig å "mappe" osv??
Hva betyr egentlig at sensoren er 3.5 bar MAP?? hvor mange bar skal man velge liksom?
Re: Datasprut
Legg innLagt inn:17 feb 2010 18:16
av Drift-It
Supra MKIII up north skrev:Sitter å ser på AEM EMS på nettet.. Hva er egentlig forskjellen på AEM 87-88mod og 89-91?? Går hele motoren til langtvekkistan hvis man bestiller feil type, eller er det bare noe med kontakter og koblinger som er forskjellig? Noen her som kjører med AEM EMS? fungerer det bra eller? Vanskelig å "mappe" osv??
Hva betyr egentlig at sensoren er 3.5 bar MAP?? hvor mange bar skal man velge liksom?
aem er lett og mappe, og funker meget bra.
3,5 bar map betyr at du kan lade 2,5 bar (1 bar vakum)
Re: Datasprut
Legg innLagt inn:17 feb 2010 18:27
av FS-Styling.no
Som Bjørnstad bil sier... du trenger bare en 3 bars map sensor... får du ikke ut HK på 2 bars laddetrykk, så er det nå rav gæli me motoren... hehe
Re: Datasprut
Legg innLagt inn:17 feb 2010 20:49
av mr2storbrua
Og jo høyere trykk den tåler/måler, jo lavere oppløsning har du på målingene.
Re: Datasprut
Legg innLagt inn:17 feb 2010 21:13
av Supra MKIII up north
Huh? oppløsning?
Re: Datasprut
Legg innLagt inn:17 feb 2010 21:42
av mr2storbrua
Ja, signalet går jo fra 0-5v. La oss si at sensoren er på 5 bar, da er 0-1v=0-1bar, 1-2v=1-2bar osv. Dersom sensoren er på 2,5bar, vil 0-1v=0-0.5bar, 1-2v=0.5-1.0bar osv. ECU'en vil altså få et mer nøyaktig signal, og systemet blir mindre følsomt for støy når oppløsningen er høy.
Re: Datasprut
Legg innLagt inn:17 feb 2010 23:17
av Supra MKIII up north
Aaaahaaa!! Takk takk =)