TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Spm ang coilovere til lexus

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #348392  av Kim-s

Hei lurer bare på om coilovere fra lexus is250 passer på en is220d?
og hvor mye kan man sende sammen med 20"?

håper noen har ett raskt svar

Mvh Kim-s
 #348394  av mr2storbrua

Hvilke modeller er det snakk om her? Så vidt jeg vet så er is220d av de nyere lexusene, mens is250 er fra 99(?) og frem til idag... Det du kan gjøre er å gå inn på http://www.toyodiy.com og sammenligne delenummeret på fjørbein og demper.

Går utifra det er felger du snakker om når du sier 20". Du kan jo selvfølgelig sende så mye du vil sammen med disse, men det er meget sannsynlig at andre deler blir sendt i egne esker. Dersom du har bestilt 4 20" felger kommer de mest sannsynlig i 4 esker...
 #348400  av Kim-s

mr2storbrua skrev:Hvilke modeller er det snakk om her? Så vidt jeg vet så er is220d av de nyere lexusene, mens is250 er fra 99(?) og frem til idag... Det du kan gjøre er å gå inn på http://www.toyodiy.com og sammenligne delenummeret på fjørbein og demper.

Går utifra det er felger du snakker om når du sier 20". Du kan jo selvfølgelig sende så mye du vil sammen med disse, men det er meget sannsynlig at andre deler blir sendt i egne esker. Dersom du har bestilt 4 20" felger kommer de mest sannsynlig i 4 esker...

de gamle heter vel is200 og is300, eller?

men ja, det er nyere typen jeg tenker på, av begge modeller, (ble litt dårlig forklart i førstepost)

edit: så nå at jeg skrev sende, mente senke... hehe
 #348402  av Mr_Storbrua

FÃ¥r en mellom is200 og is300.. trodde det var is260 jeg..

Senke med coilovere er vel bare å teste når alt stå på bilen.. har jo litt å si med innpress å bredde på felgen også..
 #348405  av Kim-s

Mr_Storbrua skrev:FÃ¥r en mellom is200 og is300.. trodde det var is260 jeg..

Senke med coilovere er vel bare å teste når alt stå på bilen.. har jo litt å si med innpress å bredde på felgen også..

det med hvor mye senk ekke så viktig,
det som er viktig for meg nå og vite er om coilovere fra is250 (nye typen) passer på is220d (nye typen)

Mvh Kim-s
 #348406  av Mr_Storbrua

Sjekka du ut toyodly?
 #348407  av Kim-s

Mr_Storbrua skrev:Sjekka du ut toyodly?

ja, men skjønte ikke siden helt?
 #348411  av Mr_Storbrua

Dette er første gang jeg bruker toyodly.. Men utifra det jeg kan se, så er bærearmene like, det var en liten forskjell på delenr på demper foran, men den kan jo være kanskje pga vektforskjell på de 2 motorene..
 #348502  av QuiNlan

Skal du ha senkesettet godkjent MÅ du ha senkesett til modellen din. Hvis du har en 220d, kan du ikke sette på senkesett til 250 og få det godkjent. Slik er det ihvertfall med f.eks. senkefjører. Slik var det når jeg skulle sette senkefjører på min Nissan Primera. (Vet at det ikke er Lexus ja). Prøvde å sette på senkefjører som var beregna til Nissan Primera 2.0d LX, på en Primera 2.0 LX. Det funket dårlig.

Du kan jo sjekke ut ebay.

Og, ja. IS200 og 300 er modeller som har gått ut av produksjon. De som produseres nå heter IS220d, IS250 og IS350.
 #348505  av dca

ja det kan du... kjøp samme sett som jeg har! kw v3! da er det ikkeno problem! :)