.
Sist redigert av Celica1996 den 12 mai 2010 20:50, redigert 1 gang totalt.
Toyota Celica T20 1.8 96*
K1ta skrev:Heisann!
Har akkurat samme bil og den har bare gått litt lenger enn din. Opplevde akkurat det samme som du beskriver og må inrømme at jeg blei rimelig frustrert. Løsningen på problemet er nok ideelt sett å få en overhalling på motoren. Bytte stempelringer, tetninger osv, men seff er jo dette dyrt hvis man ikke kan gjøre det selv. For min egen del bytta jeg ventiltetninger og kjørte på med mineralolje. Oljeforbruket gikk betydelig ned, og jeg slipper å tenke på og peile hele tiden. Se om det ikke hjelper å bytte olje til en mer tyktflytende mineralolje som ikke "sklir like lett igjennom" og bare brenner ut i eksosen. Kan jo hende det funker på din bil og
AnaXyd skrev:Ikke for å virke negativ, men jeg tror det er mye som skal til for å få stempelringene og ventiltetningene dine fine igjen. Tviler på at et "lurium" kan ordne 100% opp i det! Så jeg foreslår at du forhører deg med litt forskjellige verksteder rundt om, og finner et som kan gjøre det til en grei pris. Du kan eventuelt gjøre det selv, da det egentlig ikke er så vanskelig, bare tidkrevende.(Derfor en dyr operasjon) Det er en som har gjort det selv på forumet her, og virket som han fikk det til ihvertfall.
Lykke til! Bruk tykk olje ihvertfall, det hjelper på litt!
AnaXyd skrev:Jeg husker jeg brukte en olje som het Delvac etterlannet. 4l kanne som er svart, og med bilde av en lastebil tror jeg. Om det er riktig olje vet jeg ikke, bare at det var en av de tykkeste oljene jeg fant!
AnaXyd skrev:Selvfølgelig brukte den olje! Den brukte veldig mye, men litt mindre ettersom olja er litt tykkere og den ikke blir forbrent like fort. Du må uansett utføre den dyre reperasjonen for å unngå dette forbruket! Og tenk etter litt matematisk, du vil tjene på det i det lengre løp. Jeg måtte fylle olje nesten hver uke husker jeg, og det var rundt 2-3l hver gang! Om vi sier at olja koster 150kr literen x 2l x 52uker = 15600kr i året på bare olje!
Så løp og bestill time du!