Side 1 av 1

Er det noe jeg mangler? (før motoren settes inn)

Legg innLagt inn:06 mar 2010 14:15
av Scotty
Motoren begynner å bli ganske klar til å settes inn nå. Men lurer på om det er noe jeg mangler.. motoren som er satt sammen nå manglet masse deler så har tatt endel fra 7MGE motoren.. så derfor litt usikker på om jeg har fått med meg alt.

Det jeg vet om:
Nedre deksel på girkassa
Brakettene mellom girkassa og motoren

Linker..
http://mitoforum.org/priv/supra/motor1.jpg
http://mitoforum.org/priv/supra/motor2.jpg
http://mitoforum.org/priv/supra/motor3.jpg

Samme bildene.. høyreklikk og trykk vis/view
Bilde
Bilde
Bilde

Re: Er det noe jeg mangler? (før motoren settes inn)

Legg innLagt inn:06 mar 2010 15:23
av mulle-mek
hvis du er usikker på kvaliteten på del lille 90 grader slangen i bakkant av blokka
bytt den med de samme tru meg et hælvete å bytte med motoren i bilen
morro med gte lykke til :D

Re: Er det noe jeg mangler? (før motoren settes inn)

Legg innLagt inn:07 mar 2010 01:16
av Scotty
Motoren er montert :mrgreen: Føler meg rimelig sikker på at det er tett der.. slangen/enden var på GE motoren og var ikke noe lekkasje da, tok også å gjorde den enda litt tettere i tilfelle.

Re: Er det noe jeg mangler? (før motoren settes inn)

Legg innLagt inn:08 mar 2010 18:56
av Levin GT
Den motoren der mangler masse den!!.

En vasket veiv.
Ny oljepumpe.
Smidde stempler.
Smidde staker.
Ståltoppakning.
ARP bolter.
Oljefilterforflytter.
Bensintrykksregulator
550ccm dyser.
+++++++++

:D :D :D :D :D :D

Re: Er det noe jeg mangler? (før motoren settes inn)

Legg innLagt inn:08 mar 2010 19:07
av Scotty
Hehe. APR studs har jeg satt på, alt det andre har jeg ikke behov for ;)

Re: Er det noe jeg mangler? (før motoren settes inn)

Legg innLagt inn:08 mar 2010 20:46
av Supramk3turbo
Vasket veiv er jo ikke så dumt da... :)

Re: Er det noe jeg mangler? (før motoren settes inn)

Legg innLagt inn:09 mar 2010 16:43
av Levin GT
Scotty skrev:Hehe. APR studs har jeg satt på, alt det andre har jeg ikke behov for ;)
Ikke behov for?
hehe, neivel, det kan vi no snakkes om når du har fått lagerbank.

Ikke meningen å ta motet fra deg,men jeg tror du vil få lagerbank innen 6 mnd.
Grunnen til at jeg mener dette er at du setter inn en motor som har stått en stund uten å ha blitt brukt,den har brukte lagre og brukt oljepumpe og skitt inni veiven som løsner når du hiver på ny olje og kjører den varm.
Olje filterforflytter med et kvalitetsfilter har du droppet og det er et MUST på disse motorene etter min mening....

Re: Er det noe jeg mangler? (før motoren settes inn)

Legg innLagt inn:09 mar 2010 19:52
av Scotty
Det er ikke bare det at jeg "ikke har behov" for det. Det har med resurser, penger, tid osv..

Vet at det er sjanse for lagerbank når motorer står stille en stund. Så og si hele motoren virker som at er i perfekt stand, så virker som at den er svært lite brukt. Så tar heller sjansen. Hvorfor er olje filterforflytter et must? Har aldri hørt om noen som har gjort det, eller hørt noen si at det er noe som helst behov for det. Fordel kontra original plassering? Har nytt filter liggende.. så det er ikke noe problem... går fint ann å bytte det etter at motoren er montert.

Re: Er det noe jeg mangler? (før motoren settes inn)

Legg innLagt inn:09 mar 2010 20:35
av tojo
Scotty skrev:Det er ikke bare det at jeg "ikke har behov" for det. Det har med resurser, penger, tid osv..

Vet at det er sjanse for lagerbank når motorer står stille en stund. Så og si hele motoren virker som at er i perfekt stand, så virker som at den er svært lite brukt. Så tar heller sjansen. Hvorfor er olje filterforflytter et must? Har aldri hørt om noen som har gjort det, eller hørt noen si at det er noe som helst behov for det. Fordel kontra original plassering? Har nytt filter liggende.. så det er ikke noe problem... går fint ann å bytte det etter at motoren er montert.
Alfa omega er et godt oljesystem før trimming,orginalt oljesystem er hovedfaktoren til 1 av di 2 vanligste feilene på 7m (dette medfører lagerbank,det andre velkjente problemet er BHG)
I tillegg er bypassventilen for dårlig.
Grunnen til filterflytter er bla mer olje,mer kjøling,kjøp gjerne flyttesats m/ termostat. Slik at det ikke åpner til oljekjøleren før det er behov.
Å innvestere i et godt oljesystem ,er synonymt med et mye lengre liv for motoren.

Mer info se.
viewtopic.php?f=48&t=30567&hilit=olje+kit
viewtopic.php?f=50&t=31173&hilit=oil+kit
viewtopic.php?f=48&t=23980&hilit=oil+kit
viewtopic.php?f=48&t=26905&p=278405&hilit=oljesystem#p278405

ang rengjøring veiv:
Etter at du har demontert "skruvene"
Vask godt i avfetting(evnt våpenrens).trykkluft.avfetting.trykklyft til det ser bra ut.
Så kan du fortsette et par ganger extra for å være sikker. Evnt. la et motorverksted rengjøre den.