TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• oljetrykk mÃ¥ler, audi coupe

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #350268  av stianøverland

har problemer med oljetrykkmåler på min audi coupe. forrige eier har byttet ut org målerene med autogauge målere. han har også byttet givere og det ser ut som det er gjort på en skikkelig måte. når jeg kjører så virker oljetemp som den skal, men oljetrykk går rett opp på 7 bar med en gang, og står bare der.

noen som vet hva som er galt ? det virker som det bare er koblet strøm rett på den, for den gir ikke noe annet utslag enn "av" og "på" hvor av er 0 bar og på er 7 bar

hva er galt ?
 #350309  av Espen-S

Da er den nok koblet direkte til +. Kobla min direkte til + føre jeg kobla den opp til føleren. Da gikk den direkte opp til 7 og sto der.
 #350349  av stianøverland

at den er bare kobla på + og - ?

for den er koblet riktig med giverern. alt er koblet riktig, så det er det som er litt rart
 #350364  av mr2storbrua

Når går den opp på 7? Med en gang du skrur på tenninga, eller etter motoren er starta? Dersom den spretter rett opp med en gang tenninga er på, høres det jo ut som det er en kortslutning der, altså at plussen har kontakt med jord før den når sensoren.
 #350415  av stianøverland

det er når jeg skrur på tenninga ja. det er det som er så rart. for jeg har hatt alt ute og kikket og koblet opp alt hvor det skal.. mulig det er måleren som er kaputt. forrige eier sa at den alltid hadde vert sånn
 #350419  av mr2storbrua

Prøv å koble av jorda fra sensoren. Dersom den fortsatt viser 7 da, så er det ikke noe tvil om at den er kortslutta... Hvis den holder seg på bunn, så er det sensoren som er gåen...
 #350450  av stianøverland

sensoren er det ikke, for det er samme sensor på trykk og temp.
men skal prøve å koble fra jord :) takk