har lyst på turbo igjen
hvordan er det og bygge om, for så og strupe ned effekten før måling? jeg må betale 1600kr per hest!

Båtracegutt som brått ble bitt av bilbasillen!
avaasdf skrev:har lyst på turbo igjenHva slags måling er det du skal på da? Om du blir kalt inn til teknisk kontroll er det vel bare å bytte tilbake igjen?hvordan er det og bygge om, for så og strupe ned effekten før måling? jeg må betale 1600kr per hest!
avaasdf skrev:er ikke noe problem og f[ det godkjennt, problemet er at jeg m[ benke bilen og betale avgift for ekstra HK. DET vil jeg jo ikke... vil bare ha turbo i vognkortet..Godtar BT at du bremser bilen? Dette skal jo ikke være god nok dokumentasjon da det er altfor mange variabler som spiller inn...
mr2storbrua skrev:Er vel det som er heile greia, må ha skikkelig måling av effekt, noko du må til utlandet for å få. Ellers forholder dei seg til papirer frå original leverandør av motor, ergo blir det 330hkavaasdf skrev:er ikke noe problem og f[ det godkjennt, problemet er at jeg m[ benke bilen og betale avgift for ekstra HK. DET vil jeg jo ikke... vil bare ha turbo i vognkortet..Godtar BT at du bremser bilen? Dette skal jo ikke være god nok dokumentasjon da det er altfor mange variabler som spiller inn...
Trodde heller ikke det stod i vognkortet at en bil har turbo...
avaasdf skrev:er ikke noe problem og f[ det godkjennt, problemet er at jeg m[ benke bilen og betale avgift for ekstra HK. DET vil jeg jo ikke... vil bare ha turbo i vognkortet..
avaasdf skrev: men hvis det ikke er noen godkjennt effektmålingsannlegg i norge, hvordan kan de gi bøter etter rullende landevei test da?Er vel dette de ikke kan? Som de har tapt noen ganger i retten(om jeg har forstått riktig). For å kunne gi bot for hk økning så må motoren ut av bilen og bremses i godkjent kalibrert bremsebenk(?) å det finns ikke i norge..