TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan fÃ¥ løs girkasse MKIV

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #350756  av GtFreak

Hei
Noen her som har noen lure triks til å få løs de to øverste boltene på 6 trinns kassen? :D
 #350758  av Supramk3turbo

Du tenker på de to øverste på clutsj huset?? Sikkert det samme som på mk3'n, relativt trang å komme til, jeg brukte fastnøkkel med skralle, tar tid men det går etterhvert :D
 #350759  av tojo

Evnt senke den litt å bruk lang forlenger. Da går det som en drøm :-)
 #350765  av GtFreak

Takk for svar :D da gjenstår det bare å finne ein laang forlenger så ser det ut til jeg kommer til fra motor rommet :)
 #350768  av tojo

Jeg bruker å stå/ligge i bakkant av girkassen å skru løs di boltene.
 #350797  av GtFreak

Da var boltene og girkassa på bakken :D
Men nå sitter jeg å lurer på hvor mye jeg skal trekke til org. Toyota bolter på lettet svinghjul :? noen som vet? :D
 #350819  av tojo

GtFreak skrev:Da var boltene og girkassa på bakken :D
Men nå sitter jeg å lurer på hvor mye jeg skal trekke til org. Toyota bolter på lettet svinghjul :? noen som vet? :D

Vil tro det blir samme moment som orginalt: først 49Nm så + 90grader.
 #350827  av GtFreak

tojo skrev:
GtFreak skrev:Da var boltene og girkassa på bakken :D

Vil tro det blir samme moment som orginalt: først 49Nm så + 90grader.
Okei;D
 #350845  av FS-Styling.no

Evt som en luring skrev på et forum... Det stod 49 Nm og 90 grader... men jeg dro til litt ekstra for å være helt sikker....
 #350875  av GtFreak

FS-Styling.no skrev:Evt som en luring skrev på et forum... Det stod 49 Nm og 90 grader... men jeg dro til litt ekstra for å være helt sikker....
He he stemmer det;D

Bestilte RPS clutch fra MVPmotorsports med orginal lamell, men trykk plata har Toyota logo og er prikk lik min gamle orginale clutch, kan dette da være en sterkere trykkplate fra RPS? :?
 #350979  av GtFreak

Noen som vet hvor mye orginal clutchen tåler BTW?
Bilen min er bare BPU så kan hende den holder noen år? :D
 #350983  av bjornalf

den originale holder ikke så lenge hvis du kjører litt agresivt! aksing osv :) min slura ganske kjapt... men den funka lenge men bare når man aksa og top speed så lukta det godt svidd.!