TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 3sgte innmat i en st205 motor?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #351709  av Petterson Pitstop
 
noen som vet om dette vil passe overens? har en ødelagt blokk og topp, så vurderer en st 205 motor, men spørsmålet er om innmaten som jeg hadde til 3sgte motoren vil passe over i en st205 motor? har kjøpt meg weiseco stepler,eagle råder, hks 272 kammer med løftere, ford mustang innsug, venom 800cc dyser og sikkert mye mer som eg ikke kommer på i farten.

Petterson
 #351713  av Mr_Storbrua
 
Motoren i en st205 er jo 3sgte. Er vel en såkalt 3.gen 3sgte. Du har kanskje en 2.gen motor? Hva slags celica har du?
 #351747  av Morten
 
stempler, råder, kammer, dyser osv passer. Toppakning, manifolder og fuelrail blant annet vil ikke passe.
 #351765  av sleeper
 
Vil foresten anbefalle deg og kaste de dysene du har kjøpt! de er lifsfarlige for motoren din.. :wink:
Alle jeg har sett\testet av de har hatt store feil.. ( testet 3 forskjelige sett og til sammen 4 av de 12 dysene funker som de skulle.. resten lakk eller ga helt feil mengde..
 #351793  av sleeper
 
Petterson Pitstop skrev:woohoo d va 700kr rett i bosset, jaja, vilken dyser er og annbefale da? blitz?

haha, ikke for og være slem. men det burde ringe en bjelle når dyser koster 700,- :wink:

Men av dyser så har jeg aldri hatt noen som helst problemer med RC eller precision. ( har brukt RC dyser på ca 10 biler og aldri noen problemer med de. )

og har du sprut som kan kjøre lavohm dyser så kjøper du det istedenfor høyohm..
 #351797  av Petterson Pitstop
 
eg løy eg betalte mer for dysene, men husker ikke kor mye, eg bare slengte et tall ut der:P har datasprut men om den kan kjøre lavomh det vet ikke eg, er ikke ekspert på elektronikk

hvor mye må eg ut med for dyser tror du? og hvor store dyser bør eg ha når eg skal ha ca 350hk ut av motoren? og kan eg bruke den orginale fuelrailen eller må eg ha en oppgradert en?
 #351801  av sleeper
 
tja, det skal vel kansje være mulig og bruke 540cc dysene fra 3 gen motoren og få 350hk, men da burde\må du skru opp grunntrykket litt.
da bruker du ivertfall orginal fuel rail. ( selv om den er skikkelig dårlig)

Me den helt klart beste og dyreste løsningen er og kjøpe en top feed fuel rail ( speedsource eller wolfkatz)
og velger du det som en løsning så kjøper du noen 750cc dyser.
 #351816  av Amund
 
sleeper skrev:tja, det skal vel kansje være mulig og bruke 540cc dysene fra 3 gen motoren og få 350hk, men da burde\må du skru opp grunntrykket litt.
da bruker du ivertfall orginal fuel rail. ( selv om den er skikkelig dårlig)

Me den helt klart beste og dyreste løsningen er og kjøpe en top feed fuel rail ( speedsource eller wolfkatz)
og velger du det som en løsning så kjøper du noen 750cc dyser.
Original fuelrail er jo mikroskopisk, og leverer vel knapt nok til originale dyser? Hadde i vert fall ikkje stolt på at siste dysa i rekka fekk nok bensin. :roll:
Kenneth forska vel ein del på dette i sin bil, og kom vel fram til at å skifte til større dyser og bensinpumpe berre ville gjere problemet verre. (så lenge original fuelrail blir brukt.)
Gjorde ikkje wolfkatz nokon tester på dette forresten?

-edit-
Tenker selfølgelig på 2.gen motor/fuelrail her
 #351817  av Amund
 
Har forresten stor top-feed fuelrail med 680cc precision (trur eg), tilsalgs. 2-inn, 1-ut.
 #351821  av Morten
 
Hvis dette er st205 motor = 3.gen er det jo 3.gen fuelrailen som brukes. Den er mer enn bra nok for 350hk. Er grei forskjell på 2.gen og 3.gen orginal railene...
 #351823  av Morten
 
MOTORSPORTHUSET skrev:3gen toppakning passer jo på 2 gen. har gjort det mange ganger.
Her var det jo snakk om motsatt, 2.gen pakning på 3.gen motor. Det ville ikke jeg brukt med tanke på forskjellen i vannkanalene (uansett om den fysisk går på eller ikke)