TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skal kjøpe IS200..

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #352158  av 323F GTX

Skal ha meg ny bil, og det står mellom IS200 og Mercedes C-Klasse sedan.. Det blir i såffal en IS 200 av typen med ca 150hk (2.0 L 1G-FE I6?) Hvordan er det med deler osv til disse bilene? tenker da både original og trim... Har forstått det sånn at 3literen har bedre utvalg, men det blir for dyrt. Og er det ellers noe man bør vite om disse bilene? :)
Sist redigert av 323F GTX den 05 apr 2010 15:37, redigert 1 gang totalt.
 #352160  av lexusmann

Ikke vanskelig valg det der da... :wink: Deler får du hos toyota....dette er bunnsolid kvalitet og biler med stoor kjøreglede....har selv hatt en...IS 200 har 155 hester originalt, den jeg hadde var det en kompressor fra TTE montert i, og ytte noe over 200 hk....kan varmt anbefale denne bilen, bør vel ikke se på de eldste fra '99 da de begynner å bli kjørt ganske langt....er ikke veldig inne på trimdele tilgangen, men det er det sikkert andre som har mere peil på...legger ved et par bilder av den jeg hadde...den var en '99 modell, er noen år siden jeg hadde den...
Vedlegg
Go' bilen 1.jpg
Go' bilen 1.jpg (136.29 kiB) Vist 3239 ganger
Go' bilen!!!.jpg
Go' bilen!!!.jpg (119.37 kiB) Vist 3239 ganger
 #352162  av 323F GTX

Skal inrømme Lexux frister mest, spesielt siden det går 14 på dusinet av de trauste C-klassene. Men de ligger også litt over i pris kontra Mercedes. Vil prøve å holde meg under 150 000km, selv om jeg har hatt bilen som har gått langt over 300 000 uten at det har vert et problem :P Bare synd det er så få IS200 med manuellgir til salgs :?
 #352165  av lexusmann

Er en med manuell her... :wink: er endel over ditt budsjett da...
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21272367
 #352167  av 323F GTX

lexusmann skrev:Er en med manuell her... :wink: er endel over ditt budsjett da...
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21272367
Flott bil, men noen kroner over budsjettet ja ;) Tenker i området opp mot 140 000kr. Denne f.eks http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=18620296
Den har gåt 181000km da. Det er jo ikke så altfor ille, men kommer jo såklart ann på hvordan den har blitt kjørt.
 #352172  av lexusmann

Er mange km ja, men syns jeg kjente igjen den der...er nesten sikker på at forrige eier er/var her inne...hvis så er den vel godt tatt vare på, men er skeptisk mtp km stand...
 #352278  av Amund

C-klasse er vel ikkje vits å vurdere eingong? Dei ruster jo for eit godt ord, og den c-klassen som vart laga rundt 2001 var vel egentlig ein stor tabbe heile bilen om eg har skjønt det rett? (ein kamerat som er mercedes-fan sa dette)

Prismessig varierer IS200 enormt, frå ekstremt drømmepris ned mot det som burde vere normalt. Følg med på markedet, så dukker det nok opp noko. Stort sett så er det enorme muligheter for pruting og :wink: pruta nesten 35k på min for eks....
 #352288  av 323F GTX

Amund skrev:C-klasse er vel ikkje vits å vurdere eingong? Dei ruster jo for eit godt ord, og den c-klassen som vart laga rundt 2001 var vel egentlig ein stor tabbe heile bilen om eg har skjønt det rett? (ein kamerat som er mercedes-fan sa dette).
Trodde det var de litt eldre jeg, de nyere mercene har jo en hissig rustgaranti som Mercedes taper mye penger på. Men kommer nok til å holde utkikk etter den rette IS200'en, de tiltaler meg en god slump mer enn mercedes :P Er nødt til å ha manuell gir, og på de som ligger ute nå var det enten fantasipris eller høy km :roll:
 #352314  av 323F GTX

Forresten! hvordan er forbruket på IS200 med 155hk? Hadde håpet å komme meg et godt stykke under forbruket på den nåværende bilen (1-1,2liter på milen ved rolig kjøring :roll: )
 #352324  av Fredrico

Forbruket ligger nok på mellom 0,8 og 1 liter på milen ved normal kjøring. Når det gjelder kilometerstand så tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for, min har gått 185 000 nå, og går fremdeles som en klokke.
 #352325  av 323F GTX

Fredrico skrev:Forbruket ligger nok på mellom 0,8 og 1 liter på milen ved normal kjøring. Når det gjelder kilometerstand så tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for, min har gått 185 000 nå, og går fremdeles som en klokke.
Men det er ikke så halvgale ;) Om jeg ville ha noe superøkonomisk hadde jeg kjøpt et av de nye kindereggene til toyota eller en polo :P (grøss)
 #352326  av Amund

0,75 på langkjøring, og rundt 0,9 på småkjøring rundtomkring i Bergen. Har kun vert over literen når eg har dradd henger :roll:
 #352329  av Master

En kompis av meg selger sin IS200:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21378406

Dette er en nydelig bil tidligere eid av en sjef for en Toyota forhandler. Gått bare 121 000 km og er senket slik at den ser mye bedre ut, uten at det går ut over de gode kjøreegenskapene. Den har profesjonellt montert solfilm, 18" felger sommer, 17" vinter mener jeg. Automatkassa er jo som kjent noe av de beste som fins...

Ekstremt lav pris spør du meg for her får du masse for pengene!

Ta å ring han så blir dere sikkert enige. Han er glad i å kjøre bil så kan sikkert hjelpe til med transport :)
 #352335  av 323F GTX

Master skrev:En kompis av meg selger sin IS200:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21378406

Dette er en nydelig bil tidligere eid av en sjef for en Toyota forhandler. Gått bare 121 000 km og er senket slik at den ser mye bedre ut, uten at det går ut over de gode kjøreegenskapene. Den har profesjonellt montert solfilm, 18" felger sommer, 17" vinter mener jeg. Automatkassa er jo som kjent noe av de beste som fins...

Ekstremt lav pris spør du meg for her får du masse for pengene!

Ta å ring han så blir dere sikkert enige. Han er glad i å kjøre bil så kan sikkert hjelpe til med transport :)
Har sett denne, lite kjørt og meget god pris.. Synd den ligger ute akkurat nå, må vente på en forsikringsutbetaling før jeg kan slå til på noe, og det tar vel fort en måneds tid :?