TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Valg av dump/blow off/resirk til 3S-GTE

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #352416  av Rangle
 
Hei!

For ikke lenge siden kjøpte jeg Celica ST185'en som larsst185 bygget og solgte til broren for ikke mange månedene siden.
Veldig bra bygge med stort sett kun grom-deler i motor, foruten dump-ventilen, replica sak av HKS SSQV.
Liker at alt er skikkelig, og da må denne bort og ny monteres, spørsmålet blir da hvilken jeg burde gå for?

Har sett på HKS SSQV3 (V.3), men har forstått at den ikke holder til mer enn 400hk og 2bar ladetrykk. Noen som har prøvd denne eller SSQV på mer enn 400hk (evt. 2bar)?

Noen andre som kan anbefales,
- Tial Q, 50mm
- Turbosmart 50mm, veldig likt design som Tial Q
- Synapse 50mm, likt design og funksjon som HKS SSQV
- andre?

Vet det står LMM, og denne er oftest ikke glad i blow-off ventiler, men har kjørt med HKS Type RS på trimmet Volvo turbomotor med LMM, uten problem.
 #352468  av celica_st185
 
Hadde nok heller brukt penger på å fjerne Lmm. Kommer vel ikke over 400 før den er fjerna uansett? Kjører du fremdeles med orginal motorstyring?
 #352477  av Rangle
 
Kjører med GReddy Emanager, larsst185 som har montert og fått dette satt opp.
Jeg skal etterhvert gå over til rent datasprut, men skal oppgradere en del før jeg biter i dette, og da er det innkjøp av ny resirk/dump som står for tur.
Er blitt anbefalt Turbosmart eller Tial Q, begge 50mm, men vet ikke hvordan dette vil påvirke LMM (gikk greit på Volvo-motoren, stallet ikke heller etter dump ble justert, GReddy Type RS).