Hei!
For ikke lenge siden kjøpte jeg Celica ST185'en som larsst185 bygget og solgte til broren for ikke mange månedene siden.
Veldig bra bygge med stort sett kun grom-deler i motor, foruten dump-ventilen, replica sak av HKS SSQV.
Liker at alt er skikkelig, og da må denne bort og ny monteres, spørsmålet blir da hvilken jeg burde gå for?
Har sett på HKS SSQV3 (V.3), men har forstått at den ikke holder til mer enn 400hk og 2bar ladetrykk. Noen som har prøvd denne eller SSQV på mer enn 400hk (evt. 2bar)?
Noen andre som kan anbefales,
- Tial Q, 50mm
- Turbosmart 50mm, veldig likt design som Tial Q
- Synapse 50mm, likt design og funksjon som HKS SSQV
- andre?
Vet det står LMM, og denne er oftest ikke glad i blow-off ventiler, men har kjørt med HKS Type RS på trimmet Volvo turbomotor med LMM, uten problem.
For ikke lenge siden kjøpte jeg Celica ST185'en som larsst185 bygget og solgte til broren for ikke mange månedene siden.
Veldig bra bygge med stort sett kun grom-deler i motor, foruten dump-ventilen, replica sak av HKS SSQV.
Liker at alt er skikkelig, og da må denne bort og ny monteres, spørsmålet blir da hvilken jeg burde gå for?
Har sett på HKS SSQV3 (V.3), men har forstått at den ikke holder til mer enn 400hk og 2bar ladetrykk. Noen som har prøvd denne eller SSQV på mer enn 400hk (evt. 2bar)?
Noen andre som kan anbefales,
- Tial Q, 50mm
- Turbosmart 50mm, veldig likt design som Tial Q
- Synapse 50mm, likt design og funksjon som HKS SSQV
- andre?
Vet det står LMM, og denne er oftest ikke glad i blow-off ventiler, men har kjørt med HKS Type RS på trimmet Volvo turbomotor med LMM, uten problem.
00 Lancer EVO VI RS2 LE (005/130)
94 Mondeo 2.0 GLX
x 05 BMW 320DT M-Sport (E46)
x 90 Toyota Celica GT4
x 86 Volvo 240
x 93 Volvo 240 (B230FK)
x 92 Ford Sierra
x 86 BMW 320 E30
94 Mondeo 2.0 GLX
x 05 BMW 320DT M-Sport (E46)
x 90 Toyota Celica GT4
x 86 Volvo 240
x 93 Volvo 240 (B230FK)
x 92 Ford Sierra
x 86 BMW 320 E30