TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvilken dim pÃ¥ bolten som holder reservehjul i frunk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #352601  av magnesmurf

Noen som vet hvilken dim bolten som holder reservehjulet i frunk på sw20 har?
Er det vanlig M8ish type bolt med stanard stigning på gjengene?
 #352767  av TrustNo1

Det er vanlige gjenger ja. Festet en plate med forsterker der selv i den gamle mr2'n min

Husk å kjøp deg en "reservehjul på boks". Kjekt å ha når man skifter ut hjulet med stereo :P
 #352769  av magnesmurf

Tenkt på det allerede. :wink: Må kjøpe kompressor til å fylle hjulene og..

Men da var vi enige om at det var standard M8 bolt?
 #352777  av TrustNo1

magnesmurf skrev:Tenkt på det allerede. :wink: Må kjøpe kompressor til å fylle hjulene og..

Men da var vi enige om at det var standard M8 bolt?
Tror flasken stort sett klarer å fylle opp nok til at du kan kjøre til nærmeste bensinstasjon, iallefall om du kjøper en stor flaske. Men en 12V kompressor er nok sikkert uansett ikke dumt å ha. Burde kanskje kjøpt det selv.

Om det er M8 skal jeg ikke si 100%, lenge siden jeg skrudde noe på det festet.
Vanskelig å sjekke det på min nå, da forsterkene er montert over. Får du ikke testet en bolt bare?
 #352778  av magnesmurf

Bilen står noen km unna i lagring akkurat nå, og har ikke noen bolter liggende å slenge. Kan måle stanga eller hullet med skyvelære neste gang jeg jobber på bilen. Tenkte bare jeg skulle finne en løsning på montering av plata. Og da må jeg planlegge litt..
 #352784  av magnesmurf

Fungerer jo like greit å måle pinnen som holder på plass resevehjulet da ;) Er nok det jeg kommer til å gjøre, hvis ingen andre legger inn info før jeg får gjort det..
 #352795  av TrustNo1

magnesmurf skrev:Fungerer jo like greit å måle pinnen som holder på plass resevehjulet da ;) Er nok det jeg kommer til å gjøre, hvis ingen andre legger inn info før jeg får gjort det..
Godt poeng. Skal se om jeg klarer å finne den igjen. Den har ikke sitti i bilen siden før vi flyttet til nytt hus, så er høyst usikker på hvor den pinnen ligger :) Den bør ligge ett eller annet sted, men har utrolig mye skrot den kan ha havnet blandt :P