TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Varmeskjoldet fra manifolden til downpipen BRÃ…KER!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #44470  av spkstrp

Skjoldet er helt opprusta nede ved dp'en, og det er ikke noe å feste det med. Derfor ligger det å vibrerer og lager en heeeslig lyd.
Vurderer:

1) Fjerne hele driten ;)
2) Sprøyte noe som tåler varme under skjoldet, slik at det blir dempet.
3) går det ann å bytte bare skjoldet uten å ta av manifolden ? Eller er disse to en og samme sak... ?

Den lyden irriterer meg voldsomt, høres ut som om motoren holder på å kollapse :roll: Spes nå som det er så varmt og man begyner å åpne på soltak og vindu :)

#44473  av Christian

bytt eller fjern skjoldet, det går greit på mk2 i alle fall. Sikkert ikke noe stort problem på mk1 heller :)

#44482  av spkstrp

Har ikke skjoldet en funksjon ? går det greit å bare fjerne det liksom ?

#44493  av CelicaTurbo

funksjonen er vel å skjerme omgivelsene fra varmen.. du kan jo eventuellt surre manifolden inn med eksosbandasje etterpå, men denne bandasjen holder på fuktigheten så du risikerer at manifolden ruster bort fortere.. eventuellt kan du skjerme omgivelsene selv på annet hvis.. eller få tak i et skjold fra en delebil?

#44511  av Christian

Jeg kjørte uten på både gti og turbomotoren jeg hadde tidligere, ikke noe problem. Men de sitter der for å beskytte andre ting mot varmen ja, stemmer det :)

#44529  av spkstrp

hehe.. roger that ... 8)

#44611  av sindrejl

jeg tok bort driten.. brant hull i det der jævla dempeteppet som ligger under panseret så satte det fort på igjen gitt :) Tør ihvertfall ikke ta bort dempeteppet for da går lakken regner jeg med.. og toyota skulle ha (hold dere fast) 800!!!!! spenn for et sånnt jævla skjold
hva faen feiler det prisene deres? bruker dem 600 gangen?

#44622  av spkstrp

såpass... Lurer på om delemotoren min ligger i en garasje i tromsø enda ;) mulig skjoldet der funker

#44624  av sindrejl

trenger skjold selv så si gjerne ifra noen om dere har til overs.. betaler seff litt :)