TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• soltaket brÃ¥ker (LOL alt brÃ¥ker)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #44471  av spkstrp

Er en heslig "gnikke" lyd når jeg kjører med soltaket oppe. Høres ut som en gammel seng med litt action i ;)
Vet dette er et vanlig problem, men lurte på om det er noen som har fikset på dette selv.

#44506  av kennethx

Er det ikke noe silicon pasta man smører inn med for at det skal slutte å gnikke?

#44575  av bose

samme på min oxo. Tror det kan være de fjera som er på hver side

#44597  av Erlend

Høres nesten ut som noe gummi som gnir seg inntil noe plast e.l. Har en sånn kjip gnikkelyd som jeg kan tenke meg er helt lik mellom setet og kassettboksen :) Har ikke noe forslag til hvordan du kan få fikse det, men det er vel verdt å prøve noe silikon ja..

#44599  av Mr2 Mk2

hehe velkommen etter,har dette fine syndromet jeg også.Men er det pipelyd eller klakke lyd?Pipe/hyle lyden gikk vek når jeg sprayet silikon spray på.Klakke lyden då må du vel bøye de 2(gjerne bare den ene) som stikker ut,og som skal nedi det hullet.For der blir det gjerne klaring,det hadde jeg.

#44621  av spkstrp

hehe det er vell pipelyd... ;) det som er så forbanna er at jeg ikke klarer å provosere den fram selv, må bare kjøre litt så kommer den...
Men nå skal det bort :) Tror omtrent alle de eldre mk1 sliter med det iafall..

#44688  av MRQuoc

jeg har det jeg også .. :P er ikke så viktig! det er sjarm med gnikkelyder , jeg liker det hvertfall .. jeg hører den sjeldent siden eksosen min bråker litt :P .. men har vel tenkt å gjøre noe med det .. nå som varmen har kommet !

idag har jeg tatt meg fri , og jeg har tenkt å se litt på bilen .. prøve å prioritere den litt idag , kjøre og kose meg .. kanskje finne ut om det greiene på soltaket også .. eller fikse vindusheisen .. eller fikse motor .. eller fikse rust eller .. fikse alt ? huh? ;) ..

kos med gammel bil .. alt blir liksom ikke det samme :P

#44740  av spkstrp

hehe ja kanskje det :twisted: Forsåvidt enig i at gamle biler har sjarme. Morsomste bilen jeg har kjørt er en 79 corvette. Ikke mye action men jævlig gøy for det :) (med DET droget av en bil er du bare nødt å kose deg, selv om du risikerer å bli frakjørt av det meste.. so what 8) ) og fruen skal jo på død og live ha en 69 trans am, så jeg slipper vell ikke unna gamle biler :roll:

#44742  av chris

spkstrp skrev:hehe ja kanskje det :twisted: Forsåvidt enig i at gamle biler har sjarme. Morsomste bilen jeg har kjørt er en 79 corvette. Ikke mye action men jævlig gøy for det :) (med DET droget av en bil er du bare nødt å kose deg, selv om du risikerer å bli frakjørt av det meste.. so what 8) ) og fruen skal jo på død og live ha en 69 trans am, så jeg slipper vell ikke unna gamle biler :roll:
Skulle jeg hatt en gammel bil på gårdsplassen hadde det blitt en 77-78 Pontiac TransAm Bandit Edition. Svart, med gullørn på panseret. og targatak! :D
Om jeg har sett Smokey and the Bandit noen titalls ganger? YEP! :D
6.6 liters V8. wohooo :D

#44744  av spkstrp

hehe liker de på slutten av 70 tallet veldig godt jeg og, men fruen er ikke til å rokke :)

#44752  av chris

spkstrp skrev:hehe liker de på slutten av 70 tallet veldig godt jeg og, men fruen er ikke til å rokke :)
hehe, kjerringstyrt eller? :mrgreen:

#44767  av spkstrp

hehe.. hun får SIN bil og jeg får MIN ;)

#44947  av Erlend

Chris, for å si det slik, første bilen jeg ble forelsket i var en svart Trans-Am med gullørn :D Og det var før jeg så filmen! Var hekta på amerikanske veteranbiler en stund før jeg ble japsefrelst :)

#44952  av chris

Erlend skrev:Chris, for å si det slik, første bilen jeg ble forelsket i var en svart Trans-Am med gullørn :D Og det var før jeg så filmen! Var hekta på amerikanske veteranbiler en stund før jeg ble japsefrelst :)
den er seriøst tøff da :D