TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Justering av kamtiming/tenning

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #352904  av TrustNo1

Jeg har nå byttet regreim. Inntakskammen sto en tann feil når jeg tok av reima, og den var tydligvis justert etter dette.

Når jeg satt på reima igjen så satt jeg opp alt riktig, men bilen gikk ikke som den skulle. Tipper dette er pga at tenning blir justert når man snur på inntakskammen (?)

Midlertidig nå så har jeg justert kammen 7,5 grader mot klokka for å sette det likt som bilen var tidligere.
Men det jeg lurer på, bør jeg gjøre noen justeringer her? Og hvordan går man eventuellt frem for å få all timing til å stemme best mulig? (Kan justere både inntaks og eksoskammen 10 grader hver vei)
 #352920  av Morten

Orginal kammer og turbo oppsett? Orginal ecu eller sprut?
 #352954  av TrustNo1

Her kommer desverre mine kunnskaper litt til kort. Bilen var ganske godt trimmet når jeg kjøpte den. Fant en post på forumet i fra forrige eier med følgende:
- AEM Engine Management Unit + Wideband UEGO O2 (Speed Density Conversion)
- CT26 turbo was rebuilt by "Innovative Turbo" with 54mm trim and 12 degree clipped
- Greddy Power Extreme Exhaust,
- Aussie 3" Downpipe,
- Sparco Intercooler with Spal fan, (with Turbonetics T-bolt Clamps),
- AEM Tru-time Adjustable Cam Gears,
- HKS Head Gasket,
- Fidanza Lightened Flywheel.
- Blitz SBC-ID, Blitz Powermetor-ID,
- Omari Boost Gauge(stock location),
- Pioneer DEH-P8400MP Head Unit
- BRAND NEW 3S-GTE Engine (6100 miles) chassi har gått 91000miles)

(jeg får også med en CT20B turbo med et lite tilegg i pris.)
Dette er hva som var gjort med bilen før forrige eier kjøpte den, tror CT20B turboen er montert (ser jeg dette på noe vis?)

Glemte jo selvfølgelig skrive ned nummeret som sto på kammen når jeg hadde av toppdekselet.
 #352956  av TrustNo1

Kanskje du kan kjenne igjen kammen i fra dette bildet jeg tok? Tror ikke kammen er orginal, da jeg har lest at orginal kammene har ett annet type merke for timing
Vedlegg
IMG_0096_.jpg
IMG_0096_.jpg (90.7 kiB) Vist 317 ganger