Justering av kamtiming/tenning
Legg innLagt inn:10 apr 2010 01:35
Jeg har nå byttet regreim. Inntakskammen sto en tann feil når jeg tok av reima, og den var tydligvis justert etter dette.
Når jeg satt på reima igjen så satt jeg opp alt riktig, men bilen gikk ikke som den skulle. Tipper dette er pga at tenning blir justert når man snur på inntakskammen (?)
Midlertidig nå så har jeg justert kammen 7,5 grader mot klokka for å sette det likt som bilen var tidligere.
Men det jeg lurer på, bør jeg gjøre noen justeringer her? Og hvordan går man eventuellt frem for å få all timing til å stemme best mulig? (Kan justere både inntaks og eksoskammen 10 grader hver vei)
Når jeg satt på reima igjen så satt jeg opp alt riktig, men bilen gikk ikke som den skulle. Tipper dette er pga at tenning blir justert når man snur på inntakskammen (?)
Midlertidig nå så har jeg justert kammen 7,5 grader mot klokka for å sette det likt som bilen var tidligere.
Men det jeg lurer på, bør jeg gjøre noen justeringer her? Og hvordan går man eventuellt frem for å få all timing til å stemme best mulig? (Kan justere både inntaks og eksoskammen 10 grader hver vei)