TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Dobbel vs Enkel bremsekraftforsterker pÃ¥ sw20

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #353183  av kake
 
Er den doble bremsekraftforsterkeren nødvendig til rev.2 bremsene ? Holder på og skifte fra Rev1 til Rev2 bremser. Har satt på 4 overhalte kalippere samt nye klosser/skiver samt hovedsylindern for å få rett bremsebalanse og pedalfølelse. Spørsmålet er vel om den enkle har nok vakum ved banekjøring? Med NA'en har man jo vakum hele tiden, men med turboen lagres jo vakum kun når man går av gassen.
 #353211  av Morten
 
Skal ikke uttale meg om den bremsekraftforsterkeren (visste ikke det var to typer av den på sw20 engang :lol: ). MEN noe 92+ har som kom sammen med bremseendringen er en enveisventil i bremsevakuumskretsen helt bak i motorrommet. Om du går turbo bør du absolutt ha den slik at du ikke blåser overtrykk inn i bremsekraftsforsterkeren. :wink: Sitter på høyre side i fremkant av motorrommet like ved innfestingen av motorlokk osv.

EDIT: se nummer 44730 på tegningen her: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1992_T ... 703.5.html
 #353398  av kake
 
Takk for tipset, har demontert ventilen med rør på begge sider fra delebilen nå. Br.kraft forsterkeren på Rev.2 bremsene er omtrent dobbelt så stor. Trolig for at pedalen skal bli lettere, men også større reservoar.

204hk turboen har ikke den ventilen bak for bremsesystemet er identisk innenfor revisjonene.