Dobbel vs Enkel bremsekraftforsterker på sw20
Legg innLagt inn:12 apr 2010 22:31
av kake
Er den doble bremsekraftforsterkeren nødvendig til rev.2 bremsene ? Holder på og skifte fra Rev1 til Rev2 bremser. Har satt på 4 overhalte kalippere samt nye klosser/skiver samt hovedsylindern for å få rett bremsebalanse og pedalfølelse. Spørsmålet er vel om den enkle har nok vakum ved banekjøring? Med NA'en har man jo vakum hele tiden, men med turboen lagres jo vakum kun når man går av gassen.
Re: Dobbel vs Enkel bremsekraftforsterker på sw20
Legg innLagt inn:13 apr 2010 10:52
av Morten
Skal ikke uttale meg om den bremsekraftforsterkeren (visste ikke det var to typer av den på sw20 engang

). MEN noe 92+ har som kom sammen med bremseendringen er en enveisventil i bremsevakuumskretsen helt bak i motorrommet. Om du går turbo bør du absolutt ha den slik at du ikke blåser overtrykk inn i bremsekraftsforsterkeren.

Sitter på høyre side i fremkant av motorrommet like ved innfestingen av motorlokk osv.
EDIT: se nummer 44730 på tegningen her:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1992_T ... 703.5.html
Re: Dobbel vs Enkel bremsekraftforsterker på sw20
Legg innLagt inn:14 apr 2010 23:26
av kake
Takk for tipset, har demontert ventilen med rør på begge sider fra delebilen nå. Br.kraft forsterkeren på Rev.2 bremsene er omtrent dobbelt så stor. Trolig for at pedalen skal bli lettere, men også større reservoar.
204hk turboen har ikke den ventilen bak for bremsesystemet er identisk innenfor revisjonene.