For en uke siden fikk jeg problemer med MR2'en midt i Trondheim. Bilen stoppet opp midt i gata etter et par minutter med dårlige tegn (trege vindusviskere og klikk turteller når blinklysa sto på)
Fikk heldigvis hjelp av bergingsbil, og de fiksa sånn at jeg kunne kjøre bilen hjem.
Neste dag begynte voltmeteret å dale nedover på en kjøretur med noen andre biler.
Vi svingte inn på en møteplass, og vi så etter feil en god stund. Det luktet svidd elektronikk fra motorrommet.
Da fant jeg ut at jeg måtte snu, for å prøve å komme meg hjem med det som var igjen av strøm.
Kom meg hjem, men siden har bilen stått.
Alle kontakter ser ut til å være tilkoblet på dynamoen, så det er ingen åpenbare synlige feil. Det lukter svidd elektronikk et par meter fra motoren. Den starter også hvis jeg lader opp batteriet over natta.
Er det noen som har hatt samme problemet, og må jeg regne med å skifte dynamo?
Fikk heldigvis hjelp av bergingsbil, og de fiksa sånn at jeg kunne kjøre bilen hjem.
Neste dag begynte voltmeteret å dale nedover på en kjøretur med noen andre biler.
Vi svingte inn på en møteplass, og vi så etter feil en god stund. Det luktet svidd elektronikk fra motorrommet.
Da fant jeg ut at jeg måtte snu, for å prøve å komme meg hjem med det som var igjen av strøm.
Kom meg hjem, men siden har bilen stått.
Alle kontakter ser ut til å være tilkoblet på dynamoen, så det er ingen åpenbare synlige feil. Det lukter svidd elektronikk et par meter fra motoren. Den starter også hvis jeg lader opp batteriet over natta.
Er det noen som har hatt samme problemet, og må jeg regne med å skifte dynamo?
- 1991 MR2 SW20, Nautical Blue 8H3
- 2004 Hiace 4WD (solgt)
- 1990 MR2 SW20 (solgt) viewtopic.php?f=62&t=42476
- 2004 Hiace 4WD (solgt)
- 1990 MR2 SW20 (solgt) viewtopic.php?f=62&t=42476