TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aw11 kjølevifte motorrom spm.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #354385  av Mk1Nymoen

Jeg er usikker på om viften i motorrommet på min MK1 virker. Har hørt at den ikke skal gå med mindre motoren når en bestemt temperatur. Problemet blir å kjøre motoren varm, uten å vite om tempmåler eller vifte virker - da jeg har hørt det er SUPERVIKTIG at den fungerer da den skal :D

Bilen er en 88 mod, og jeg har nylig byttet motor fra en 86 mod delebil jeg kjøpte. Jeg har derfor litt deler å velge fra. Jeg har prøvd å bytte den "cooling fan" boksen i bagasjerommet (det bakre:D), men ingen respons. Mulig bilen ikke var varm nok.
Noen som kan hjelpe meg litt, da jeg har fiksa på bilen i et halvt år og ikke vil kjøre motoren varm da jeg får skilter neste helg?:D
 #354386  av James

Mk1Nymoen skrev:Jeg er usikker på om viften i motorrommet på min MK1 virker. Har hørt at den ikke skal gå med mindre motoren når en bestemt temperatur. Problemet blir å kjøre motoren varm, uten å vite om tempmåler eller vifte virker - da jeg har hørt det er SUPERVIKTIG at den fungerer da den skal :D

Bilen er en 88 mod, og jeg har nylig byttet motor fra en 86 mod delebil jeg kjøpte. Jeg har derfor litt deler å velge fra. Jeg har prøvd å bytte den "cooling fan" boksen i bagasjerommet (det bakre:D), men ingen respons. Mulig bilen ikke var varm nok.
Noen som kan hjelpe meg litt, da jeg har fiksa på bilen i et halvt år og ikke vil kjøre motoren varm da jeg får skilter neste helg?:D
det du kan evt. gjøre er å koble viften rett på batteriet. Da vil viften går konstant hele tiden..det gjorde hvertfall jeg da jeg hadde mr2 mk1.. da var jeg hvertfall sikker :)
 #354423  av SuperZite

Ta ut kontakt til temp sensor for motor rom, da skal vifta starte og gå hele tiden.
 #355589  av Anders gullstein

Samme problem på min også. Har gjort som Superzite og tatt ut kontakten til tempføleren. Prøvde å bytte til ny tempføler, men problemet ble ikke løst.

Like greit at det går hele tiden, eneste som skjer er at den får mer kjøling enn vanlig og det skader jo ikke.
 #355599  av villejan

Vi koblet vekk varmetrådene på varmetrådene i bakruten og koblet den direkte til viften... funker fint som snus... etter litt inspirert kjøring er det bare å sette i gang viften.

Varmetråder brukes ikke på mk1!!!