TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rister veldig nÃ¥r motor er kald, nÃ¥r den blir belastet

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #354788  av AnaXyd

Heisann!

Har en Celica AT200, som jeg har merket at rister/sliter veldig når jeg belaster den når motoren er kald. Jeg merker det når jeg kjører vekk fra en parkeringsplass jeg pleier å parkere på, og opp en liten bakke før et kryss hvor jeg merker ristinga veldig. Jeg har den da i andregir, og gir plenty med gass, men det ser ikke ut til å hjelpe. Akkurat som jeg nesten kveler den.

Jeg har kjørt uttallige ganger opp den bakken før krysset, og har ikke merket dette før akkurat nå, så jeg våger å skylde på bilen!

Hva kan være galt?

Setter pris på hjep! :)

EDIT: Fikset trykkfeil i emnetittel.
 #354824  av Pgus

Det er vel greit å begynne med å nevne standard tingene først, og så heller gå på mer eksotiske feil etterhvert..

Dersom den rister mye, kommer dette av at den ikke tenner skikkelig.

kan væe mange grunner til det, men det kommer oftest av at noen at de elektiske komponentene ikke er helt up to date,

Dersom det er stund siden du har hatt service:

1.Bytt plugger og luftfilter + rotor i fordeler

2. sjekk tenningstidspunktet (eller få noen til å gjøre det).

Jeg ville hvertfall startet der...
 #354829  av mralp

Dersom det er kun når motor er kald vil jeg ikke tro det er plugger o.l, da burde dette vært likt uansett.

Har du byttet eksos/dp/filter/bensinpumpe eller tullet med tomgangsregulator eller noe slikt i det siste? Jeg hadde tilsvarende problem når jeg kjørte med bensinpumpa max på (koblet på full spiker når jeg dro på tenninga) og helt åpent filter samt feilkoblet tomgangsregulator :D
 #354964  av AnaXyd

Nei jeg har ikke tuklet med noe slikt nei! :D

Har prøvd å rense konfilteret mitt nå, og resatte ECU, så får håpe bilen er bedre nå. Skal sjekke i samme bakke etterpå, om den sliter. :D Hvis den gjør det, så må jeg sjekke alt mulig rart som er blitt nevnt her allerede da...