TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• orginal denso pumpe is the shit!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #355421  av azt

var å benket bil hos in-tec idag. hadde noe problemer under mappingen da vi gikk litt magert. har montert to orginale/denso supra pumper. viste seg at sikringen til den ene pumpen hadde gått og trykket falt litt lavt med bare en pumpe. men klarte å hente ut 670hjulhester med bare en pumpe (klart, gikk litt for magert da). så en denso pumpe strekker seg lang vei! dette var på e85, så veldig imponert over hvor mye du får henta ut av bare en sånn pumpe. tviler at en walbro hadde klart i nærheten av det samme. :D
 #355422  av hmsilset

Hehe, det er rått med motorer som når 670 hjul hk med en original bensinpumpe :D Jeg synes originaldeler altid er best på mange Toyota sportsbiler, men trodde ikke en denso pumpe kunne mate på så mye :)
 #355432  av Supramk3turbo

Jøss, grattis. Blir spennende å se hva den kan gjøre med 2 pumper :D
 #355435  av azt

coilene klarte ikke trykket, så ble med 0,8 bar i første omgang. endte da på 547 hester og 580nm på hjula. og effektkurven pekte bare en vei... RETT OPPOVER! :D

var bare å bytte sikringa så hadde jeg to pumper igjen. men kunne ikke dra ut trykket noe mer da coilene begynte å fuske
 #355437  av Supramk3turbo

Hmm, begynte coilene å gi etter på 0.8 bar. Hørtes jo litt rart ut men.
 #355468  av bjornalf

ikke for å være dust men disse tallene hørtes litt høye ut.... for å være på så lavt trykk osv... hvis du ikke har en sinnsyk komp da..?

å at densoen holder til 670 med e85 hmmmmmm........ dem sier di begynner å gå tom for bensin med 2 denso på ca 800Rwhp i usa med e 85...

men kan jo hende? har undersøkt endel vedrørende e85 bensinsystem og da blir det triple denso osv... dette ble anbefalt av MVP som skal bygge et custom system til meg.

men kan ta feil... har gjort det før :)
 #355483  av FS-Styling.no

Jeg har 3 densopumper med doble AN8 tur slanger og en AN8 retur... det skal holde til ca 1300 hjulhk på E85...
 #355489  av Haak

Hvilken Denso pumpe bruker dere?
Har dere delenr?

Sikter på 5-600hk med E85.
1000cc dyser.

Evt holder 2 stk Walbro til dette?
 #355490  av Stiansen

Haak skrev:Hvilken Denso pumpe bruker dere?
Har dere delenr?

1000cc dyser.

Walbro tåler ikke E85 ;)
 #355505  av Haak

Stiansen skrev:
Haak skrev:Hvilken Denso pumpe bruker dere?
Har dere delenr?

1000cc dyser.

Walbro tåler ikke E85 ;)

Vet den ikke gjør det i lengden..
Men mange som bruker den med E85 for det.
TÃ¥ler Denso pumpa E85 bedre?
Ønsker delenummertet på den Densopumpa som de fleste bruker.
Har funnet opptil flere alternativer..
 #355508  av FS-Styling.no

Hei

Ja denso pumpa funker fint i motsetning til walbro... har gjort en del tester med det i USA...
 #355558  av azt

bjornalf skrev:ikke for å være dust men disse tallene hørtes litt høye ut.... for å være på så lavt trykk osv... hvis du ikke har en sinnsyk komp da..?

å at densoen holder til 670 med e85 hmmmmmm........ dem sier di begynner å gå tom for bensin med 2 denso på ca 800Rwhp i usa med e 85...

men kan jo hende? har undersøkt endel vedrørende e85 bensinsystem og da blir det triple denso osv... dette ble anbefalt av MVP som skal bygge et custom system til meg.

men kan ta feil... har gjort det før :)

vil ikke si den holder til 670hjulhester. for gikk litt magert på topp. men burde være god for 600hjulhester. sett flere tråder fra usa ja hvor den sier du må ha noe sinnsykt med pumper...
Supramk3turbo skrev:Hmm, begynte coilene å gi etter på 0.8 bar. Hørtes jo litt rart ut men.
høres rart ut ja, men unersøkte litt på supraforum, og er vist mange som har hatt samme problemet når de bygger om til singel osv med høyere trykk. og blir helt fin igjen med å bytte coilene. spurte også dusty på mvp og han mente det var veldig sannsynelig at det var coiler, eller dårlig kabler til coilene på bilene våre når de har begynt å bli såppass gamle. har sett mere og mere av det i det siste sa han.
 #355585  av Supramk3turbo

Ja, har lest det jeg også, men jeg kjører med gamle coiler, og relativt dårlig ledningsnett, ingen problemer opp til 1.3 bar. Hva slags plugger kjører du??
 #356587  av toysupra

vil tippe suprastore sin pris matcher Toyota på denso pumpen. og det med coilen er vell ikke bare alder , vil tru at km har noe og si her også, er vell heller ikke uten grunn at det selges pakker med oem coiler og oppgradert coiler til supra . det er vist nok varmen som tar de, derfor coil tilkoblingen smuldre opp i alle fall.