TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rust. Bak pakninger i dørknekk. begge sider.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #355679  av mailman1

Har merka disse hullene i dørgummien med rust bak.. Så har vert ute å kjøpt diverse pusse og sparkel. Men har ikke åpna opp å sett enda.
Er det noe spesielt triks med å ta ut disse knottene som holder gummilistene? går det bare å brekke dem ut med flatt skrujern?

Fakisk hull i gummien. Er dette et normalt område for sw20 å ruste? Lagt med et par bilder.
Vedlegg
rust1.jpg
rust1.jpg (281.75 kiB) Vist 536 ganger
rust2.jpg
rust2.jpg (270.82 kiB) Vist 536 ganger
 #355690  av erling

Er bare å vippe dem ut med flattjern. Tipper det bare er armeringen i pakningen som er rusta og på vei ut av gummien. Slik var det på min, men det ser du for når du tar løs pakningen. Twosrus har ganske billige nye slike pakninger.
 #355702  av mailman1

Vet godt hvordan fukt har kommet inn da det er en synlig glipe mellom vindu og pakning. På begge sider. Er det bare sånn eller er det pakningen som har krympa over årene ? :)
 #356093  av mailman1

erling skrev:Er bare å vippe dem ut med flattjern. Tipper det bare er armeringen i pakningen som er rusta og på vei ut av gummien. Slik var det på min, men det ser du for når du tar løs pakningen. Twosrus har ganske billige nye slike pakninger.
Full pott. Peela bort pakningen og lakken var helt fin under. SÃ¥ det er selve armeringen som har rusta og jobba seg ut. Helt riktig. :)

Har du link til di rette pakningene på twosrus ?
med tanke på å la det være. Da disse pakningene er godt og vel 17 år gamle, så virker det som dem har krympa litt. Lite kult å måtte tørke av seter etter jeg har vert gjennom bilvask ;)
 #356140  av mailman1

bestilt! :D
 #356155  av inzane2012

mailman1 skrev:bestilt! :D
tok ikke lange tia det nei ;) har hørt snakk om at di pakningene koster FLESK hos toyota her i norge, så sparer nok en GOD del på å bestille di fra twosrus, vertfall med tanke på den lave dollar kursen ;)
 #356182  av mailman1

hvis toyota her i norge hadde vist hva slags pakninger jeg hadde snakket om. Dem hadde sikkert bestilt nye komplette dører! :lol:

ikke så imponert av gjengen i stavanger ihvertfall.
 #356669  av erling

mailman1 skrev:hvis toyota her i norge hadde vist hva slags pakninger jeg hadde snakket om. Dem hadde sikkert bestilt nye komplette dører! :lol:

ikke så imponert av gjengen i stavanger ihvertfall.
Du må gå til Hegre i sandnes, de er flinke. Kurt der er en trollmann til å finne altmulig. :)
 #356676  av Sven

Oi :shock:
Ble letta nå jeg :D Bra det ikke var noe mer enn armeringa.

Liker at du tar godt vare på gamlebilen, og fikser ting som må fikses med en gang :D
 #356750  av mailman1

5000!? woot.. fikk med shipping og alt rundt 2000 tror jeg. så kommer tollmannen og ska ha sitt tenker jeg.

Men det er enda et stykke til 5000.

Sven, jeg lærer nye ting hele tiden. Syns det er gøy å prøve å få gjort noe selv, istedenfor å sende den til verksted hver gang noe er galt.
Har vel alltid hatt teknisk innsikt, er ikke helt bak mål, men aldri hatt mulighet å utfolde meg i noe som intresserer meg. :P Så jeg er enda grønnskolling med skiftenøkkelen. ;)

Hva slags lim er brukt for å holde pakningene. Og hva slags stoff og verktøy er det beste å få av di gamle limrestene med?
 #356772  av Sven

Citrusrens er fint på limrester ihvertfall. Skånsomt både mot lakk og hud :wink:
 #356776  av mailman1

okey. :) Nå var forresten bilen bona. tok en 2-3 timer. Tenkte den skulle være litt fin til Tsogn treff :D

har den tidligere vert gul? langs kanten foran, foran vippelyktene i hakket der er det nesten som det er slitt ned til noe gulfarge.