TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Clutch anbefalinger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #356006  av JePe

Da ser det ut som jeg snart må tenke på å handle ny clutch..
Hvilken clutch anbefales, da tenker jeg på best kvalitet for minst mulig penger.
Er til en MKIV TT, og BPU++, så jeg er ute etter en clutch som hvertfall bør klare minst ett sted mellom 5-600 hk, så har jeg litt å gå på i første omgang iallefall, er vel slik at mye vil ha mer når man først har trimma litt, men har ingen planer om enorme effekter senere.
Bilen brukes ikke noe særlig på bane (bare en gag i blant), så den bør helst ikke være en slik "av og på clutch" men litt tåler man selvfølgelig! :)

Noen gode forslag anyone?
 #356031  av Stiansen

JePe skrev:Da ser det ut som jeg snart må tenke på å handle ny clutch..
Hvilken clutch anbefales, da tenker jeg på best kvalitet for minst mulig penger.
Er til en MKIV TT, og BPU++, så jeg er ute etter en clutch som hvertfall bør klare minst ett sted mellom 5-600 hk, så har jeg litt å gå på i første omgang iallefall, er vel slik at mye vil ha mer når man først har trimma litt, men har ingen planer om enorme effekter senere.
Bilen brukes ikke noe særlig på bane (bare en gag i blant), så den bør helst ikke være en slik "av og på clutch" men litt tåler man selvfølgelig! :)
Noen gode forslag anyone?
Monterte Spec stage 3 på min for noen timer siden. Dette er en bpu++ bil, clutchen oppgitt til 1120nm. Syns den var helt kurrant å kjøre med, ulempa med spec er at du må kjøre dem inn.. 80mil med start-stopp omtrent.. Betalte vel 4500 ink frakt og moms for den, passer rett på originalt svinghjul ;)

Hører bare flere og flere som går for spec sine clutcher, ikke bare på Supraer, men også en del andre biler, Har enda ikke hørt noe dårlig om de. Spec gir også en garanti på clutchene sine, om de ikke holder momentet de er oppgitt til etter innkjøring så får du ny.
 #356062  av Stiansen

Supra MKIII up north skrev:Hei.

Hvor bestilte du Spec clutchen din ??
Titan Motorsports på eBay ;)