TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilke felger passer pÃ¥ Supra MKIII?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #45029  av Dice

Jeg snakket med en på bilforumet, og han foreslo at jeg faktisk kunne ha felger med bolsirkel 5x112 på bilen min. Som kjent har en MKIII 5*114,3, så derfor er jeg litt skeptisk. Ved bruk av slingringsbolter ville dette mest sannsynlig gå bra hvis center cap diamenteren passet da.

Noen andre som har prøvd eller eksperimentert med ulike felger til 5*114,3???
 #45039  av erling

Dice skrev: Noen andre som har prøvd eller eksperimentert med ulike felger til 5*114,3???
Tja.. Har visst kjørt på 5x112 i tre år nå jeg. :D Bruker muttre med løs kon, virker greit det. Men det er ikke dermed sagt at det går på alle typer felger med 5x112, du må prøve felgen på, tar opp litt plass den konen. Så er det vel 60,1 mm navdiameter på din og, viktig med riktig navring.

#45053  av Dice

Hva er så en løs kon?? :oops:

Og hvor får jeg kjøpt det?

#47664  av erling

Konen er den "spissen" på baksida av mutteren som er i kontakt med felgen. De aller fleste hjulmuttre er koniske, men mine har løs kon iforhold til gjengepartiet slik at konen passer til felgboltsirkelen mens mutteren passer til navboltsirkelen. Dette gjør også at de bygger lengre ut, og tar opp mer plass i diameter, er derfor ikke automatisk at dette går på alle felger.

Kjøpte de på en lokal dekksjappe.