TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Metallisk klonkelyd fra motor rom? Hva kan det være?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #357075  av FireWalk

Irriterer meg gal av denne lyden! jeg har en 6puck cm racing klutsj så den griper ganske hardt. Hver gang jeg gir gass eller slipper gassen så blir det et lite rykk i bilen. Det er jo ikke til å unngå med en slik klutsj. Men Tingen er at hver gang jeg slipper gassen eller gir litt gass (trenger bare å være såvidt borti) så kommer en metallisk "klonk" lyd fra motor rommet et sted. Høres ut som det kommer fra rett bak førersetet igrunn. Trodde først det var fra innsiden av bilen, lavt nede bak fører setet. Men etter å ha ligget i motor rommet mens en kompis kjørte (sakte) så har jeg konstatert at det nok ikke er inni bilen. Men selv da klarte jeg ikke å høre nøyaktig hvor det kom ifra, annet enn at det kommer fra området rundt side inntaket på førersiden et sted.. kan jo være lyden forplanter seg via noe annet slik at det er vanskelig å høre eksakt hva det er?

Noen som har peiling på hva det kan være? jeg tenkte kanskje en demper, tårnlager eller foring? Men sjekket foringene og de ser jo tighte og fine ut ? Noen som har opplevd lignende? denne lyden irriterer livskitten av meg! MÅÅÅÅ finne ut hva det er! Tror ikke det er motorfestet heller, hørtes iallefall ikke slik ut. Fikk jo ikke Hele hodet nedi mens han kjørte men hørtes ikke ut som det var det iallefall.. `:\

Hver gang bilen rykker litt.. "klonk... klonk... klonk... " nesten som om man tar en fastnøkkel og slipper den ned i dørken-lyd...
 #357090  av TopSecret

Hadde lignende lyd på min for en stund tilbake og det var flexirøret på eksosen som hadde løsnet å lå å slo mot hverandre hver gang det ble et rykk i bilen som når man gir på, girer osv
Men regner med du sikkert har skjekket det :P
 #357293  av FireWalk

Denne lyden ødelegger hele kjøregleden for meg. Blir sittende å lytte etter lyden som besatt...

Bare å parkere bilen og begynne å rive ut motorfester, støtdempere, tårnlager, sjekke foringer, bakre lenkearmer osv.. om jeg så må demontere hele bilen!

ARRRRRGH!... At en sånn liten filleting kan være så grasalt irriterende altså.. :mrgreen:
 #357308  av FireWalk

Forresten: Jeg ser jeg har slike gummi flater på utsiden av hver side av motorfestet på passasjer siden. Men det er ikke noe slikt på noen av de andre motor festene. Er dette noe som skal være på førersiden og? For der er det ingenting med meg iallefall. Tenker ikke på gummien inni selve motorfestet, men noen gummi belegg på utsiden av det. ? Noen som hadde giddet å springe å se? :D
 #357523  av FireWalk

Da har jeg bestilt deler. Blir ikke den lyden borte nå så blir den aldri borte.

Kall meg gjerne gal. Men nå bytter jeg ALT Det siste som ikke var byttet fra før..

Sub-Total: $905.00
United States Postal Service (1 x 31.31lbs) (Express Mail International (6 Days)): $173.00
Total: $1,078.00

Burde vel være her om litt over en uke tenker jeg. Så nå blir det vel en ukes tid med skruing tenker jeg! og etter det burde det ikke være en eneste knirkelyd i den bilen der! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #357559  av Helland

Hadde det samme problemet med min.. Hoss meg hva det et motorfeste :)
Det som er på venstre side, står ved støtdemper tårnet med et stag på :wink:

Du kan jo sjekke hva som tar borti hvis du setter på håndbrekket og gir gass, mens en annen ser oppi motor rom :wink:
 #357564  av FireWalk

helland: det var slettes ikke noen dum idé. Det skal jeg prøve. Hva kostet det for ny foring til motor festet? Jeg bestilte nye til fremre og bakre feste. De hadde ikke til de på sidene. Ad97: du sier noe der. Blir en uke til delene kommer.. Har vært ute og kjørt hver dag i det siste. Men deg har jeg ikke sett..? :)
 #358067  av ad92

Har vært ute og kjørt hver dag i det siste. Men deg har jeg ikke sett..? :)
har ikke sett bilen din på en stund selv om jeg har vært å kjørt på øyene en del også! ALLE tror meg er deg på andre siden av tunnelen :lol:
 #358069  av FireWalk

ad92 skrev:
Har vært ute og kjørt hver dag i det siste. Men deg har jeg ikke sett..? :)
har ikke sett bilen din på en stund selv om jeg har vært å kjørt på øyene en del også! ALLE tror meg er deg på andre siden av tunnelen :lol:
hehe.. :p